fredag 14 september 2012

Sånt är livet,tack alla kära och goda vänner

I dag var det kärkommet att få ringa och sjunga för vår dotter
som fyllde 51 år, det var ju till jobbet som signalerna gick.Det kunde ju inte bli så långt samtal, men hade via mail skickat både vers och bilder från min make och mig.
Sen var det att pingla till en kär gammal vän som skulle till Scottland i morgon. Till henne skickade jag en bild från Inverness
Hon bor i Mölndal, vi har känt varandra sen 1953, när vi träffades på en Parisresa. Vi har varit de bästa vänner under alla dessa år.
Mailar till varandra varje vecka underbart. Jag hade ju litet att berätta eftersom vi bilade i 36 dagar i Scottland. Min man och våra bästa vänner . Hon är 5 år äldre än mig,med 15 år yngre i sättet.
Hoppas allt går bra på deras resa,men de är vana har rest mycket
tillsammans förut.Efter det var jag tvungen att ringa Stockholm,
för att berätta om min kompis Scottlandsresa,eftersom det var Arne och vi som gjort resan förr. Tänk om man hade kunnat gjort den resan nu sade han.I Stockholm var det massor med regn och blåsigt
han skulle inte gå ut i dag.Jag har inte varit ute heller,för det har regnat hela dagen. Jag gjorde Äppelkakan som Mamma C hade recept på,den blev toppen mycket god.Jag har haft påringning här
på dörren, De första var 2 småflickor som sålde Jultidningar jag köpte ett par stycken,bara för deras skull.Sen när jag satt och åt ringde det igen,då var de minst 3 st killar som sålde rabatthäften men det lät lite konstigt,det köpte jag inte, och de pojkarna har jag inte sett förut.På tv var det ju Doobidoo och Skavlan mycket bra båda programmen.Margot Wallström blir bara snyggare och snyggare. Pappan Glenn Hysen och sonen Anton lockade fram
många skratt. Mång Miljardären var den enklaste och väldigt kul att höra på. godnatt alla oroliga bloggare,jag skall sluta nu!!!!!

7 kommentarer:

Anonym sa...

C läser väl här så jag önskar dig ett försenat grattis.
Ja tänk om man kunde resa. Minns att ni hade så roligt på era resor och träffar.
Själv har jag varit och städat på Neas disco så ikväll blev det inget på tv. Lika gott det. I morgon blir det målning. Ha det gott. Ann

Mamma C sa...

Nu har bror min precis gott. Det blev en trevlig kväll med middag och lite snack. Nu väntar bingen för i morgon kommer S och M och äter frukost.
natti, Natti

Fågel Blå sa...

Kikar in och önskar dej en fin helg
Kramar Kathrine

Gunillasljusglimtar sa...

Hej på dej...nästan lika gammal som jag då...Grattis till dottern...hoppas du får en fin helg.Jaa visdt var det ordspråket fint...kramar Gunilla

nattugglan sa...

grattis till dottern som är en några år yngre än mej.. Jag kolalde oxå på Skavlan..ett bra program..o så tittade jag på filmen som kom efteråt..ha en bra helg.

Majberggrens's Värld sa...

Tittade också, som såå många andra, på Skavlan. Tyckte det var bra igår. Han lyckas ju alltid få till en bra mix av gäster och backar heller inte för "svåra frågor" utan att det blir pinsamt för gästerna. En konst! //M

Rapport till Vänfors sa...

Gud vad jag gillar detta med bloggar. Man följer, kommenterar, blir sådär lite småkompis med människor man inte vet någonting om. Såg att din dotter fyllt 51, och tänkte: så häftigt, hon är äldre än mig och jag är bloggkompis (tar mig friheten att vara det) med hennes mamma:) Visst är det härligt att kunna ha kontakt med människor i alla åldrar över hela Sverige? Vi peppar varandra, ger tips, berättar om livets elände och glädje om vartannat. Visst finns det ett otroligt värde i detta?
Jag är i alla fall glad över er alla även om jag inte hinner kommentera allt.
Ha en fin lördag.
Kram Annika