lördag 1 september 2012

Så mycket det finns i Borneos Regnskogar

Först en eloge till Ebba von Sydow hon blir bara bättreFör varje gång. I kväll var Christer Lindarv och berättade om sina 30 år som artist. Mycket intressant, där finns det inga divalater.
Oj vilket härligt program detta kommer att bli. Hur kan markägare
tillåta sådan skövling av regnskogen, det är ju inte klokt. Så har det planterat, palmer för att framställa palmolja. Börje Salming och hans dotter Theresa var med på den första resan med Mattias Klum.
Det var så härligt att se familjekänslan emellan Börje och dottern.
Han förklarade Börje att han valde dottern,för hon hade fått avstå mest tillsammans med pappan under hans år som ishockeyspelare.
När de håller på att skövla regnskogen,så har inte Orangutangerna
någon stans att vara på,de kommer att utrotas. Börje och dottern fick vara med att plantera ny skog. Man får faktiskt en klump i halsen när man ser detta, man undrar var är vi på väg, fy tusan säger jag. Folk bara tänker allt i pengar, inget att bevara det fina vi har omkring oss ute i världen  FRIDLYST heter programmet ! ! !
Vet Ni nästa fredag måste Ni se Postkodsmiljonären, då har Åström bara miljonfrågan kvar. Vilken duktig SO-lärare med glimten i ögat
Jag hoppas han vinner miljonen verkligen.
Nu är det slut,men vilken trevlig TV kväll , natti,natti

4 kommentarer:

Mamma C sa...

Allt styrs av pengar, och det är så himla tragiskt. Programmet var jättebra tycker jag med. Sedan såg ja Hollywoodfruarna på play. Det är inte klokt hur dom bär sig åt.
Kram

Majberggrens's Värld sa...

Så fin din blogg har blivit med såå fina foto. Var hittar du tex fotot på den fina apan?
Såg postkod jag med och han var speciell och duktig. Blir spännande att se hur det går men jag tror han har chans! //M

Fågel Blå sa...

Kikar in och önskar dej en fin Söndag!
Kramar Kathrine

Livet på Vestergård sa...

Mycket sevärt som jag har missat nu ser jag :)
Kram Kicki