tisdag 25 september 2012

Plura och Höstsoppa hos Hajan

Vem tror Du att Du är,vilket givande program. Det var ju Plura nu
som ville forska både på sin mamma och pappas sida. Det är skönt
att följa,skönt därför att inte alla föds med silversked i munnen.
Vi fick bege oss långt upp till gruvan  där gammelfarfar hade jobbat.Vilka öden ,det började så fint för mig,eftersom jag är född
i Norrköping. Plura själv bodde på Korsgatan ,det gjorde jag med,
men på den tiden var jag inte så imponerad av de pojkarna.
En av Pluras förfäder blev dömd till döden, men det räckte inte utan
man skulle också dela liket i fyra delar. Mycket märkligt man kan ju bara död,så råa vi var på den tiden. Men pluras mamma hade
varit en duktig kokerska, så det köket fick vi se i går.Det verkade
att vara en större restaurang nu,med elektriska spislar, där hade det varir stora järnspislar förut. Plura var rätt nöjd ändå med det han fick veta.Han visste inte alls om alla mostrar som dök upp.
Det är synd att det inte är doft-tv för nu sprider det sig en underbar
doft,från min stora gryta.Men jag har palsternackor och två stora purjolökar det har jag alltid i oxå. Det passar till det vädret som är i dag, för det är mulet förstås igen. Jag skall fortsätta med
de äpplen våra goda vänner var här med,skall bli gott med äpplemos,så skall det bli en äpplekaka med.Men det hinner jag skall inte iväg förrän efter kl 14.00.Var skall jag bli av , till frissan som Ni ser på  bild,så behövs det.I morgon skall jag träffa de andra
flickorna (tanterna) då skall vi prata, prata och prata lite till.
Vi hörs igen då.

6 kommentarer:

Majberggrens's Värld sa...

Vilken härligt bild "innan frissan". Trevligt med "tjejträffen". //M

samson sa...

Härlig tant bild
ha en fin tjejträff
maggan

Mamma C sa...

Hoppas det blir en trevlig tjejträff med mycket babbel och skratt.
Kramis

Anonym sa...

Ha en trevlig träff med många goa skratt. Kram Ann

Gunillasljusglimtar sa...

Härlig berättelse...så söter bild!...Det är sån man ser ut innan frissbesöket...ha en bra onsdag, hoppas det var en givande tjejttäff..kram Gunilla

Gunillasljusglimtar sa...

Härlig berättelse...så söter bild!...Det är sån man ser ut innan frissbesöket...ha en bra onsdag, hoppas det var en givande tjejttäff..kram Gunilla