onsdag 19 september 2012

Nu Jäklar är det på G

Ja nu är det på G , både med vädret och Blivande fruar på gång.
Så härligt när det blåser och regnar att man kan se Bonde söker fru.
Jag har aldrig följt det förr,började förra året att titta och tycker det är rätt roligt.Det här är de 8 st som gäller i år.Jag fastnade för killen
 
med sitt vita hår och skägg.Det trodde jag väl aldrig men så blev det.  Det fanns en till men han förde bok om allt de talade om på dessa 5 minuter.Killen från Öland, han med skägget har flera Kameler hemma på sin gård där. Han har 5 eller 7 barn förut.
ha,ha, visst låter det romantiskt. Men han har talets gåva också det
kommer man långt med. Det är ju fler bönder men det verkar gå trögt på en del håll , det förstår man väl.Få en kamera hållandes framför ens ansikte,vem skulle inte tappa talförmågan då ?
Hajan kommer att följa detta med spänning , men måste tyvärr krypa till kojs nu,skall vara klockan 07,00 i tättstugan i morgon.
Jag har så mycket gardiner som är lite noga med, efter det att jag bytt överallt. Men det ordnar sig sa Karlsson i Hemsöborna
och det gör det här med. God natt på Er nu. 

3 kommentarer:

Mamma C sa...

Jag har inte sett något på tv:n idag. Men nu ska jag hoppa i säng oxå. Så jag inte är så förbaskat trött i morgonbitti.
Kramis på dig

Majberggrens's Värld sa...

Jag tittade också på bonde söker fru och fastnade precis som du för Bengt. Urtypen för snäll jultomte! Tittar troligen på fortsättningen jag med //M

Hannis sa...

Har aldrig tittat på det jag heller!
Har lite svårt för såna program.
Vet inte varför ens en gång.

Häftigt med kameler!

Ha ett skönt avslut på veckan nu/Hannis