onsdag 12 september 2012

Höstmys och Bönder som söker kärleken

Ja höstmyset började i Söndags när vi firade vårt barnbarns 17 årsdag. Killen på bilden är Martinas pokvän, jättetrevliga ungdomar båda två.Vi var ju hos min man på Äldrecenter, för att vi skulle kunna vara med alla. De andra bilderna vill De inte att jag skall visa, de vill inte vara med på bild. Men jag vill visa så vackert det
blev i det vackra ljusskåpet jag köpte på Romantiska Ting hos
Violan, jag tänder det om kvällarna på balkongen, det är små
pumpor på stenar i botten. Vill oxå visa gardinerna jag skickade efter hos Jotex, det blev bra nu när fönstren är nykittade. Min dotter
och måg var uppe och hjälpte mig, jag får ju inte klättra själv än,
det är nog bra att de håller reda på mig. Kvällen har eljest varit på
TV4, Bonde söker fru, tänk så många ensamma skälar det finns, bra om de kan mötas Marielouise på bild 1, är redan borta de blev kära
när de bara såg varandra innan tävlingen börjat. Men skall bli lite kul att följa detta spektakel. Nr 2 här är från mina hemtrakter, han är från Kolmården. Ja vi får se, i morgon skall jag kolla på De stora kockarnas tävling, det kan nog bli kul, eller hur. Nu är jag nöjd med
det mesta hemma hos mig, i morgon sticker jag iväg till min gubbe
då kanske han bliver lite nöjd i allafall. Vi hörs i morgon, natti,natti

6 kommentarer:

Mamma C sa...

Blev toppenfint i dina fönster. Såg inget på tv i kväll. Men nu ska jag bläddra i en tidning som jag fick med mig från dig. Beställde boken men tog ingen själv. Kunde inte bestämma mig vilken jag ville ha. Jag fyller ju inte jämt heller.
Natti, natti och kram

Monika sa...

Hej!

Vilken trevlig dag ni haft! Kul med kalas!

Vilket vackert ljusskåp från Violan. Den butiken skulle jag vilja besöka. Men nog en himmelsk tur att det är alldeles för långt att åka dit. Det är nog säkert mer än 120 mil dit för mej.

Jag har ju också dessa gardiner i vitt. Älskar dem. Såg att det fanns i beige nu också. Är dina det? Är lite sugen på såna också för det blir kanske lite mer ombonat med såna under vintern.

Jättefint och hemtrevligt har du där hos dej. Mysfint som jag ibland brukar säga :o)

Ha en fin dag rara Du!
Kram
Monika

Majberggrens's Värld sa...

GRRRR jag kan inte se en enda av dina bilder och jag önskar att jag kunde förstå varför detta händer. Både alla bilder nu hos dig men väldigt ofta någon enstaka hos andra. Men hur ska man kunna kommentera ett foto när man inget ser. Trist är vad det är! //M

Äppelblom sa...

Haj-haj!
Så fint ljusskåp och gardinerna är också fina. Jag brukar också handla från Jotex.
Härligt att få fönstren kittade. Det skulle behövas här också.
Ha det det fint!
Hajdå och kram!

Tre Tanter sa...

Ha en härlig avslutning på veckan!

En kram kommer här från 3 Tanter.

Anonym sa...

Vad fina de se ut. Barnbarnet och pojkvännen. Svårt att tänka sig att P har ett så stort barn. Kram Ann