lördag 29 september 2012

Fridlyst o Intresseklubben toppen i kväll

Äntligen kom programmet till sin rätt , kan man säga . I kväll var det Glenn Hysen och hans dotter som fick visa framfötterna.Man
skulle motarbeta jakten på Elefanter.Vi var med till  Selous
där vi såg, Impalor,Vårtsvin ,Giraffer vilka ståtliga djur det är,sen
fick vi se Zebror, Colobusa apor och Lejon. Det var intressant  De
var med och letade avskyvärda fällor som var gillrade för att fånga dessa vilda djur i. De hittade flera stycken sådana ,det finns ju ingen medkänsla för djuren .
 Vi fick följa med 50 mil söderut till Liwale, där jakten på
Elefanter har vuxit till sådana siffror så man tror inte det är sant.
23,000 st har redan skjutits.Det är byborna med inte vill ha dem där för de äter ju upp deras grödor som de sätter.Nu har de kommit på att blanda Elefantavföring med Chili och gör till tegelstenar. Elefanterna tål inte denna doft, så de rör inte det som kommer upp på fälten. Där ordnade Glenn också en fotbollsmatch emellan en
massa ungdomar,och fotbollströjor delades ut. Jag tyckte det var rörande att se gläjen både hos Glenns dotter , Glenn och byborna.
Sen på kvällen kom det roliga programmet som heter Intresseklubben.Det har slagit stort i England och det måste det väl bli här hos oss med, för något roligare får man nog leta efter.
Det är bara en halvtimme,men utan reklam så det räcker gott.
Det är så skönt att få skratta riktigt gott, sådan tur har man inte ofta nu för tiden.Hur det gått med körslaget vet jag inte , jag följer inte det längre.Jag får kolla på Aftonbladet i datan,så man hänger med.
I morgon åker jag bort med mina barn, till ett barnbarn. Skall bli
så roligt hoppas det är lugnt på fronten hos min gubbe,när jag inte är där. Jag tänker så där,talar någon med honom när inte jag är där ? Eller är det bara nu måste Du gapa ta lite till osv. Nu var jag lite elak kanske, men De kan ju inte engagera  sig så de som jobbar där. Ett äldreboende skall försvinna ,var skall alla de bo som finns där nu ?. De som jobbar där visste inget förrän De fick läsa det i tidningen.Vilken dålig stil , tycker man

2 kommentarer:

Majberggrens's Värld sa...

Har inte sett något på tv idag för vi har varit på släktkalas i Borås. Mycket trevligt! Blir beklämd att läsa om det du skriver om äldreboendet....ibland undrar jag om vissa människor inte förstår att vi alla kommer att bli äldre och en tom mycket gamla. Kram

Rosa i huset i vitt sa...

Kikar in och önskar dig en bra Söndagskväll
kram Rosa