lördag 15 september 2012

Ett skratt förlänger livet, jag bliver mycket äldre

I kväll handlade Mattias Klums serie om havet och Hajarna, som
medföljare var det Timbaktu och hans flickvän Ronja. Visst var det vackert på havets botten, men vilka hajar. Men som Ronja sade, när man älskar någon är det underbart att upptäcka detta tillsammans.
Så bra hade det varit för 55 år sen hade jag i allafall inte gjort det
vi bodde ju bara bredvid en Å, men jag hade inte summit ändå ner till botten, så kär var jag aldrig. Jag slog över till Körslaget vet ej
hur det gick, jag tycker De låter väldigt lika alla, Hoffstens tyckte
jag ett tag, sångar-glädje har de alla körerna.Tyvärr vet jag inte vem som åkte ur. Jag såg på Svts nya Intresseklubben, jäklar vad jag skrattade. Programmet kommer från England, vi hittar ju aldrig själva på några sådana. Jag såg det förra veckan och tyckte detta roade mig. De bliver så dråpligt ibland, Babben vann förra veckan
och även denna vecka. Det är inte kunnighet, man måste ha en jädrans tur med.Vester leder det hela, Glans vet vi ju hur klurig han är. Anders Jansson kan ju roa alltid. Nu är det dags att säga godnatt för i kväll. Hoppas på skapligt väder i morgon, för nu är min kompis ombord på fartyget till Scottland, så då hoppas vi det slutat att storma.

4 kommentarer:

  1. Tack för din fina kommentar hos mig om bilderna! :-) Jag brukar annars svära rätt mycket över min kamera, det är en billig variant som har några år på nacken nu och dessutom håller jag på att nöta ut den, så många foton som jag tar ;-). En ny kamera skulle behöva inhandlas!

    Jag såg inte programmet om havet och hajarna, men bilden fick mig att tänka på några av de dyk jag gjort. Jag tog dykcert 2009 och gjorde många underbara dyk i sagolik undervattensmiljö runt Bali. När jag sedan skulle göra det slutliga provet, var det långt ute i havs och det visade sig vara så starka strömmar så det var nära att både jag och instruktören fick sätta livet till! Har inte dykt sen dess...

    Ha en fin söndag i solen!

    Många kramar
    Bitte

    SvaraRadera
  2. jag såg på Körslaget men vet inte heller vem som åkte ur för som vanligt satt jag med datorn i knät och läste,skrev i bloggar,
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  3. Såg på Klum och Intresseklubben igår oxå. Man höll ju på att vika sig dubbel av skratt i soffan. Körslaget blir samma, likadant tycker jag.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hann bara se en liten glutt av Klums program, då dök de och jag blir alltid lika faschinerad av dykprogram. Skulle verkligen vilja lära mej dyka, snorklat har jag dock gjort mycket i medelhavet och karibiska havet och det är fantastiskt man glömmer bort hela världen runtomkring då och får se mycket vackert och spännande. Ha en fin söndag, kram Katta

    SvaraRadera