onsdag 26 september 2012

En jättefin Onsdag med väninnona

Så var det äntligen dags att träffas igen i vår junta. Ja det är fel uttryck , för nu handarbetar vi inte när vi träffas. Vi talar om de som dött, vilka medeciner vi äter. Vi är ju alla över 80 år, och har
mycket att berätta och orda om.I kväll började vi träffen med ost, kex , Apelsinskivor och Sangria.Det är den enda dryck jag intager
det är precis lagom för mig.De tre andra drack vitt vin oxå som hette Sankt Anna ,vad trevligt det visste inte jag att det fanns.
Vi fick en jättegod Laxrätt , med kokt potatis och god sallad till.
Hon hade lagt Laxbitarna i en smord form saltat och pepprat lite.
över det sen hälldes en sås, färdigblandad med citron i.Fruktsallad  och en kopp kaffe + en glasstrut till , som avslutning.
Tv i kväll blev ju Bonde söker fru, vad Linda Lindorf är bra som
programledare för det programmet.Det är ju Bengt ,Johan ,Klas och Sven-Arne som skall välja bland flickorna.Bengt har en naturlig jargong när han talar,det är något med den killen.Klas har jag fastnat för , oj så svårt det måste vara för alla. Men de har ju själva anmält sig, men som Klas sa,man måste ju veta att de trivs på landet och bland djuren. Ja vi får se,hur det avlöper, jag har inte tyckt om detta program förut,men nu tycker jag det går bra.
Nästa vecka skall töserna flytta med till bondens gård.
Det bliver lite spännande, i morgon är en ny dag då skall jag gå
till min lilla gubbe,2 dagar sen jag var där sist. ha det så bra alla
och tack för kommentarerna.




5 kommentarer:

  1. Hej! Linda hon är Vilhelmina tjej hon. Har ej träffat henne själv men hennes mamma är min handledare på en kurs jag går. Jag tycker Linda är en jättebra programledare för de program hon gör. Jag tycker tomten är så mysig, det ska bli roligt att se när tjejerna ska träffa kamelerna. Ha det gott Ann

    SvaraRadera
  2. Tack själv för dina kommentarer hos mig!
    Jag såg också Bonde....och tycker det är bättre, så här långt, än förra året. Hade inte tänkt titta i år men bla Bengt verkar en spännande karaktär. När vi var på Öland förra året och gjorde en rundtur kommer jag ihåg nu efteråt att vi så inhägnade kameler...det måste har varit hemma hos Bengt. Vi hörs! //M

    SvaraRadera
  3. Så koselig med venninnekveld, man skal kose seg masse særlig når man er over 80! :) Vi har serien bodnderomantikk her i Norge, det høres likt ut med ditt tvprogram. Jeg ser litt på det når jeg har tid.
    Jeg reier til Kreta på lørdag, men har forrblogget mitt kjøkkenvindu, så du får følge med. Ha fine høstdager! Klem fra Gry :)

    SvaraRadera
  4. Idag blir det alla matpogram för min del. Ska snart bänka mig vid tv:n
    Kramilikram

    SvaraRadera
  5. Gokväll...DU är inte dålig,fattar inte att du är över 80 år! Helt otroligt...Ja i möra blir det promenad här igen...jo JAG fick PUSSAR av mina goa barnbarn o dottern min! Sov gott vännen ♥ Gunilla

    SvaraRadera