måndag 17 september 2012

Det blåser i " träa " i dag !!!!!!

Det är tur att jag har Färdtjänst eljest har jag nog inte kommit till
min lilla gubbe i dag. Det tod tag ordentligt,chauffören sa det kommer att bliva ett riktigt åskväder skall Du se,det är ju så svarta moln.Nej då inte alls i stället kom solen fram så där härligt, visst är väl vädret nyckfullt.I kväll var jag lite nyfiken på Fråga Doktorn
Titti Sjöblom och Carina Ahrle, skulle ju tala om sina gamla mammor.Ja Carina mamma Birgit Rosengren är ju redan död. Titti
har ju kvar sin mamma Alice Babs,  det var så trevligt samtal De var glada åt sina mammor.Carina Ahrle hade ju haft lite besvärligt
med sin mamma sista tiden.Det blev intressant när Siv Malmqvist
skulle få klarhet om sina förfäder. Programmet Vem tror Du att Du är, det kommer fram både det ena och det andra.
Det var verkligen ett brokigt förflutet med Slaget vid Poltava tänk
så spännande, att få fram så långt tillbaka.
Siv hade haft en mycket fattig barndom, men mycket lycklig det var skönt att höra, att inte pengar styr allt utan kärlek och gemenskap står lite högre.
Tack alla kära bloggarvänner som har gett mig och de mina så underbara kommentarer,om Ni visste vad de värmer.
kramar från en trött tant nu i allafall.Som vanligt kom jag på en sak till.Var och hämtade min bok från Adlibris, Flakmopedisten som är
självbiografi av Lars Berghagen.Vad tror Ni jag gjorde började läsa
i den med,så dumt men den var så där härligt medryckande.
Jaha så nu är det tre böcker på gång. Förföljd,Julia och Lasses!
Hur skall jag hinna med mitt älskade Bloggeri, ha,ha .Kramar från mig.

6 kommentarer:

Mamma C sa...

Nog kände man att det blåste när man cyklade hem från jobbet idag. Konstigt är det oxå att man aldrig har medvind. Jag ska snart hoppa i bingen med.
Kram Mamma C

Viola sa...

Här har det blåst ned stora grenar på Bossgård..tycker att hösten kommit alldeles för tidigt i år..vi hade behövt sol och värme i september efter denna sommar..vi får hoppas på brittsommar i oktober, ha en fin dag, kram

samson sa...

Här regnar det på förmiddagarna och sol på eftermiddan så jag kan vara ute i trädgården
Sivan är ju för härlig,vilkn spännande släkthistoria hon har
ha det så bra
maggan

Annelie sa...

Hejsan,jag hittade precis din vackra blogg och som känns så varm och full av kärlek...;)) Hääärligt!!

Önskar dig en skön kväll!!

KRAM/Annelie

Black Iris sa...

Håhåjaja, ja det har allt blåst en hel del här hos oss också.Programmet "Vem tror du att du är" kan vara riktigt spännande.. Just det här med Siwan missade jag tyvärr..

Kram Maidi

Bromans Bravader sa...

Ja här hade vi ett RIKTGT oväder och regnet öste ner. Galet.
Kram Jannike