tisdag 18 september 2012

Det är synd om människorna sa Strindberg

Kvällen började som vanligt med Halv åtta hos mig.Ett program
som inte så många kan reta sig på, det är oförargligt tycker jag.
I kväll bjöds det på Norrländsk mat. Förrätten var Rökt Renröra på toast.Middag var Lax i ugn, desserten var Lingonkola-paj med
kanelgrädde.Så många olika människotyper det finns eller hur.Samtidigt som jag undrar vad tusan håller De på med ?
Det kan man undra om Playa Del Sol också,intressant så många som träffats där,och fortfarande är till-sammans. Ja det är klart de
gillar ju att dansa.De till och med dansade innan de gick i havet,men det är klart det var ju för vår del,de ville visa. Vilken kondis de måste ha,och vilka plåtmagar efter allt pimplande.
Ja som avslutning bjuds vi på De muntra fruarna i Holywood.Man tror inte det är på sanning,hur mycket pengar har De ? Det finns ju inget stopp det får ju kosta hur mycket som helst.Men tänk jag skulle inte vilja byta med någon av dem.Den jag tycker mest synd om är ju lilla Erika med sin Musik Video. Hur skall detta sluta
Gunilla verkar ju inte ha några spärrar. Men visst är det kul med
detta, ingen verkar ju ha ett vanligt förstånd. Man skall inte dömma
som ja sa,men det är roligt att följa spektaklet. Nu skall jag ta hand om Stefan Andhes kåseri,där hänger jag med i alla fall,natti,natti

6 kommentarer:

Mamma C sa...

Såg bara på Play del sol idag. Gubben jobbad lite sent, så då blir det inte så mycket tv. Nu ska jag oxå gå och sussa.
Kram och godnatt

Majberggrens's Värld sa...

Du är så duktig med bilder numera. Kul!Ja, vi tittar inte på samma program ikväll. Jag tittade på Zlatan i tv6 och tittade in hos fruarna emellanåt. Jag tror inte de kan vara såå korkade som de framställs, de måste spela någons slags roll efter manus eller så klipper de inspelningarna...Tycker att Maria M verkar ha lyckats i livet men har blivit en annan sen grannen flyttade in. Mindy eller vad hon nu heter. Kl är strax 24 men jag är nog uppe en stund till. //M

Äppelblom sa...

Nu har jag varit inne och läst dina uppfriskande inlägg.
Ha en forsatt bra dag!

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej!
Det är så roligt att läsa här hos dej, du är fantastisk på att skriva, vet du.
Klokt, intressant, roligt, jag du har med dom mesta ingredienser i dina inlägg.
Och dina alltid uppmuntrande kommentarer, glad blir man.
Jag såg också Hollywoodfruar, och ja, man upphör aldrig att förvånas.Vilka liv dom lever, och hur en del beter sej ibland.
Nu ska kvällsmat fram här till mina små, ha en fin l
kväll.
kram Anette

Bitte sa...

Den där menyn låter helt i min smak, men så är jag ju norrlänning också :-).

Jag tycker också om att se på Hollywood-fruarna, det är nog för att de lever ett så otroligt annorlunda liv än vad man själv gör. Det är liksom glamour och flärd över allt! Däremot är det inte så mycket glamour här hemma... ;-).

Ha en fin kväll!

Många kramar
Bitte

Monika sa...

Gokväll! :o)

Tack för din gulliga kommentar. Blir alltid så glad när du tittat in till mej och lämnat "spår" efter dej :o)

Tänk, jag har faktiskt bott på det hotellet. Playa Del Sol. På min allra första solsemester. Inte visste jag var vi hade bokat heller. Hade då ingen aning om att detta var ett danspalats. Då hade jag nog aldrig åkt.

Är inte särskilt förtjust i att höra dansmusik till kl 4 på morgonen. Och på andra sidan om hotellet var det ett stort köpcentrum och nattklubbar som spelade till kl 5 på morgonen.

Kan väl säga att jag såg både ett och annat hända där ;o) OCH att jag i princip inte fick någon sömn på 14 nätter. Var helt slut när jag kom hem igen. Nu är ju jag van vid tystnaden eftersom jag bor på landet. Så det var nog för stor omställning med allt ljud och glam.

Jaaa, håller med stackars lilla barn. Men totalgillar Maria Montazami bara för att hon har så roliga kommentarer. Och den där Gunilla verkar vara bra långt borta från verkliga livet. Men vad vet man! Det kanske bara beror på HUR producenten vinklar det hela.

Hahahaha, vad jag skriver! Rena rama romanen! Bäst jag springer iväg "hem" igen nu! :o)

Kram på gulliga Dej!
Monika