söndag 2 september 2012

CAROLINA Dig glömmer vi ALDRIG

Ja så hade man satt sig för att titta lite på Finnkampen.Jag undrar om det var något öga som var torrt under hyllningarna för Dig.Du grät lilla stumpan vad tror Du Vi gamla tanter gjorde då,Vi grät ännu mera det var så härligt med dig Carro,under alla åren som Du kämpat på.Ditt världsrekord står sig än i 7kampen läste jag ,Lycka till nu i fortsättningen.Ja i kväll var det Finlands Flickor som vann,men det var Du som fick mest jubel och applåder.
Sen var det Bingolotto,som bliver trevligare och trevligare,skönt att
vara utan reklamen tycker jag.Men Bylund sköter detta med bravur,
I kväll var Sten och Stanley som sjöng,Ebbes son var med han sjöng väldigt bra han med.
Sen har vi våran Kalle Moraeus vilken musikälskare han är och oj
vad han är kunnig.Så enkelt allt verkar med honom, han är så naturlig.Det märks på de medverkande oxå.The Hives och Alina
var ju för den yngre publiken,jag lyssnade ju i allafall,men sen kom
Sanne och Peter Jöback, vilka artister det är man kan inte annat än njuta,pop och musical om vart annat.De gjorde en duett som hette
Den jag äslkar,älskar jag.En härlig Tv-kväll som avslutning på söndagen.Vi var ju hos min make först,där våra barn var med,så
sonen klippte min man.Han blev nöjd med det,dottern cyklade hem och klippte gräset i deras trädgård.Sonen åkte åt mig och tog ut pengar.Bankomaten där jag bor har man inte kunnat taga ut pengar på flera dagar.Urdåligt.Grabben och jag åt ungstekt Gädda,det är ju gott,men visst är det mycket ben i den fisken.Men tack i alla fall.
Det är nog ingen som orkar läsa denna långa blogg mer än jag.
Så nu säger vi god natt



3 kommentarer:

  1. Det låter som firren blev god i allafall. Trots alla benen som var i den. Jo, jag klippte gräset och lagede mat innan vi gick och mötte gubben vid jobbet. Nu ska jag oxå hoppa i säng. I morgon ringer klockan i ottan igen.
    Puss

    SvaraRadera
  2. Gomorron! Eller middag för dej kanske? Tack för titten..Jaa denna Carolina Kluft! Henne glömmer man ju inte minsann! Såg ej bingolotto igår! Har en utlottning om du vill vara med...står på högersidan hos mej ♥ Kram Gunilla

    SvaraRadera
  3. Klart jag orkar läsa ditt inlägg.Tycker om inlägg med substans i och inte endast någon rad om att "nu är det höst" hej då!
    Ja, Carolina har varit en fantastisk idrottare det ska bli spännande att följa henne i framtiden. Kanske dags att försöka satsa på familjelivet lite mer...för jag tror inte vi kan föreställa oss vilken träning och disciplin som ligger bakom hennes framgångar. Vi har fint väder idag med sol o blå himmel.//M

    SvaraRadera