söndag 30 september 2012

Bäst i kväll NORDISK VILDMARK

Bäst i kväll var Nordisk Natur på 2an, underbart att följa , älskar
sådana program.Som gäller vår fauna och djurstammar.Denna älgko fick två kalvar som hon har bredvid sig ett helt år,sen kör hon bort dem.Sen var det Björnungarna,som for omkring överallt. Jag förstår inte de som klättrar upp i träd för de är rädda för björnar, det såg vi bevis på i kväll att björnarna är snabbare att klättra än människan.Jätteintressant att följa Svanfamiljen med fyra ungar,som inte heller var precis där man ville,nyfikna på allt.
Så var det som vanligt hos Kalle Moraeus vid Orsa-sjön,väldigt
vacker natur och fint.I kväll var Lasse Berghagen där. Sara Davn Finer,plus Depoortie de sista har aldrig jag hört,men det kanske jag är ensam om.När Lasse hade sjungit färdigt En kväll i Juni ,stängde jag av så vad Sara sjöng det vet jag inte . I bland är det bara så att man inte orkar mer. På middagen i dag åkte vi hela familjen till ett
av mina Barnbarn,som bor i ett underbart hus ut på Vikbolandet.
Allt nytt och fint,jag har nog aldrig sett så blank Diskbänk och golv
som där.Vi blev bjudna på Sparris-soppa med Löjrom och creme frische- Gott hembakat bröd. Vi gav dem en jättefin stor lykta i
present eftersom vi ej varit där förut, sonen och jag samt det barnbarnet.Som efterrätt fick vi god hemgjord konfekt (mamma C)
och glass,samt gott kaffe.En trevlig söndag men i morgon skall jag ner till min gubbe, kändes tomt i dag utan det besöket.
Nu skall jag läsa Se och Hör bara skvaller,men det gillar jag, man
får ju sovra tokigheterna. Natti,natti
I morgon kollar vi på Vem tror Du att Du är?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Morsnin, korsning på dig. Fick några minuter över innan jag drar iväg till jobbet. Här blev X.factor igår sedan var jag trött. Man är ju inte 25 längre och orkar attt vara uppe sent hela helgen. Nej, nu måste jag cykla iväg. På med regnställ och tyngsta växeln i. Hälsa till pappis och ring sedan.
Kram

Mamma C sa...

Det var jag som skrev nyss

Majberggrens's Värld sa...

Vilken fin bild på svanar med ungar. Hos oss blev det bara golf till långt efter midnatt...men det var det värt //M

Lisa-Maja sa...

Hej!
Tack för alla dina fina och gulliga kommentarer som du skrivit hos mig. Jag har varit urdålig på att skriva tillbaka:( Nu har jag i alla fall läst ikapp någorlunda och jag älskar verkligen när du skriver och på det sätt du skriver, från hjärtat.
Det fina djur/naturprogrammet har jag missat, vet inte vad jag såg istället...men det har blivit mycket X-factor, Projectprogram, mat/bakprogram och kanske nån film ibland, så var det nog i söndags.
Idag har jag en krasslig make hemma, han behöver nog lite omvårdnad och så tänkte jag försöka ta itu med pälsvården på våra hundar. Sömnad och målning står också på schemat, så en ganska fullspäckad dag... om nu allt går som jag räknat med...

Jag önskar Dig en Fin Dag!
//lisamaja

Black Iris sa...

Det verkar som om vi har samma smak när det gäller TV-program..
Finns väl inget som är så spännande som djur- och natur-program..

Kram Maidi