torsdag 6 september 2012

ALDRIG någonsin i en UBÅT,det lovar jag

Så har vi sett det andra programmet i Nya Landgång.På bilden här
är Ann med sina nya kockar för denna tur.De befinner sig på
HMS Halland någonstans kring Hanöbukten i Blekinge skärgård.
Alltså ett enmanstält är som en jättevilla mot kabyssen i båten.
Vilka killar ,de berättade att det är en god kamratskap dem emellan.
De kan ju inte gärna säga något annat i direktsändning i TV.
När de gick ner i båten , 6 meter ner där köket och kabysserna låg.
så kände jag att detta måste vara särskillda personer för att klara.
De fixade till Den välkända fisksoppan som Evert Taube har besjungit många gånger.Nicklas kocken bakade bröd till soppan
man kände nästa doften i från den.Sen fick Ann gå och lägga sig som i en Sardinburk,ja kanske lite större.Det gjordes pannbiffar
till lunchen .Så var det brandövning,då tänkte jag oxå ,även fast det var övning kändes det lite ruggit.När de berättade hur det skulle komma ut, 14 meter upp i ett rör.Visst var det intressant, men det
var häligare att se när de fixade till Raggmunk åt så många personer.Efter detta program såg jag PLUS första gången efter den Sverker slutat.Det var intressant handlade om Bloggare i kväll.
Bloggare som får betalt för de visar en produkt som de har upptäckt är så bra.I själva verket är det en firma som ber om att få hjälp
av bloggaren för att marknadsföra detta.Jag orkade inte se färdigt
men det kan Ni se på SVT play.Nu säger jag godnatt denna dag,hej då och kramar till Er alla

3 kommentarer:

Mamma C sa...

Här blev det inte mycket sett på burken idag. Bara Robinsson, det var ju finaldax. Sedan har jag klistrat klart kartongen till Martina. Vi var och handlade idag efter jobbet oxå, så nu är det fullt i kylen till småknoddarna kommer i morgon.
Natti, natti

Majberggrens's Värld sa...

Håller med dig...inte ubåt. Jag såg inte programmet du talar om men jag känner redan att det inte skulle vara något för mig. //M

Änglarum sa...

Hej! halkade in här! vilken mysig blogg bara din header gjorde att jag var tvungen att kika era! kram Jessica