söndag 9 september 2012

17 Årskalas på Åldrecenter,ja det gick bra

Tänk vad tiden går,här är hon i ettårs åldern,i dag 17 vårar.
Vi försökte att göra det så trevligt som möjligt.Men Farfar han bara sov,så är det ibland.Han ville inte ha något att dricka inte vatten en gång.Men det ville både lilla Julia och Wilmer ha,de festade på
tårtan, veteskivor,kex och Festis.17 Åringen hade sin pojkvän med,
tänk att de är så stora.Det var en trevlig stund.Jag fick skjuts hem med sonen,dottern och mågen skulle fortsätta till Pappa Grappa
där de bjöd alla sina på Pizza-party.Sonen släppte av mig hemma.
Jag åt stekt torsk i dag,mycket gott.Vilade en timme,vet Ni vad sen
tvättade jag alla fönster här,första gången på 3 år.Jag har alltid haft
fönstertvättare här,men jag ville prova i dag och tänk det gick.
I morgon kommer det killar hit som skall kitta om alla treglasrutorna,så det var tvunget att gå.Jag känner mig jätteduktig
både för att ryggen och höften mådde bra efteråt.Hurra.
Nu sparade jag 600:- på det.Jag är nöjd med dagen hoppas våra gäster blev det också,man gör så gott man kan. Vi har inte betalat något till kalaset förstås, det bjöd Martina och pappa på.
Nu är det TV taim för mig,ha det bra resten på helgen.

6 kommentarer:

Mamma C sa...

Jag, det blev en trevlig liten stund nere hos pappa. Vi åkte hem en stund och var i lekparken innan vi åkte till Pappa Grappa. Det var jättetrevligt och gott. Nu är vi hemkomna precis, och har en ny kaffebryggare som kostade ytterligare 200:- än den förra. Men denna verkar helt ok.
Kram

Majberggrens's Värld sa...

Tycker ni verkar ha sa bra sammanhållning i er familj och alla hälsar på din man. Inte alla äldre som har så omtänksamma anhöriga. Men det är klart man kan ju bo långt ifrån också som jag tyvärr gjorde när min mamma kom till äldreboende.
Var försiktig med att stå på pallar mm och tvätta fönster....så lätt att ramla. Trevlig söndagkväll önskas //M

Anonym sa...

Just det Harriett, ta det lugnt med stolen, minns ju vad som hände din svärmor. Mysigt ni har det och grattis till Peras tjej. Kram Ann

Norr om Köpenhamn sa...

Hihi...ingen snickarkurs här inte. Men däremot en snickarpappa, som jag säkert har fått en massa snickargener från. Jag tycker det är fantastiskt kul att skapa sånt själv. I somras snickrade jag ihop en trädgårdsbänk. Kanske skulle visa den också på bloggen nångång ;o)))

Ha en härlig måndag!
Kram
Ulrika

Viola sa...

Härlig läsning som alltid hos dig, ha nu en fin vecka, kram

Marias Hörna - Njut av livet ♥ sa...

Hej vännen...vad roligt och skönt att det funnkade för dig med allt du gjort idag....ja du kan verkligen vara nöjd med din dag. Och var inte orolig över mitt röjande...inget slängs som kan tas till vara. Men det behövs lite struktur om jag säger så :) Önskar dig en fin vecka, karm från Maria