fredag 24 augusti 2012

Vädrets makter och Doobidoos glada takter

Vilken fredag blåst, regn, regn, regn hur kan det vara så dåligt väder så ofta. Hurra, det kan inte vara möjligt solen är framme så ljust det blev. Nej jag tänkte väl det, jag gick och lade mig med en skvallertidning. Man kan ju inte tro allt man läser. Jag vilade ett tag
satte mig vid datorn för att se om några svarat på mina mail. Inga mail, men vilken ny fin header min dotter gjort åt mig.Vi har talat om det ett bra tag, men så hade det hänt i dag. Jag tycker mycket om denna, härliga färger oxå.Tack kära Dotra min. Sen var det Tv.
Jag tycker så mycket om programmet med Lars Kroner Doobidoos.
Carolinna af Ugglas, Anders Ankan Johansson var par hästar i kvällens program. De andra var Jennifer Brown och Stefan Sauk
De var så duktiga alla fyra. Faktiskt var Ankan Johansson jätteduktig, men han bliver ju så ivrig så det nästan tar stopp, innan det kommer fram. Ja så slog jag över på 4an,det var ju Fångarna på Fortet, jag kan inte uttala mig om det programmet eftersom jag bara
såg den sista halvtimman. Men stackars Thomas Wassberg som satt
som i en karusell, det snurrade så det inte var klokt. Kan detta vara bra för huvudet. Ja det var skidstjärnorna som vann, dans gänget hade åkt ur redan. Men hur mycket pengar vet jag inte för datan drog mer för mig. Pengarna går ju alltid till ett bra syfte, men vilket vet jag inte i år. Om Ni visste så gott det doftar här nu, jag har kokt
en grönsakssoppa tills i morgon. Den stora kastrullen har jag satt ut
i natt på balkonggolvet, för att svalna. Det är nog purjolöken som det doftar så gott från. Nu återkommer jag i morgon, hej då !

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag somnade till fångarna och sen gick jag ut med hunden. Gick och sprang, måste komma igång fattar inte hur mycket man kan äta, och lägga på sig. Det var länge sen jag var i Norrköpingsform. I Vilhelmina har vi haft sol men när den går i moln blir det kallt och i natt var det nästan minus. Mina solrosor har ju inte slagit ut ännu, och jordgubbarna är vita. Inget vidare kan jag säga. Vem ska du bjuda den goda soppan på? Trevlig lördag Kram Ann

Majberggrens's Värld sa...

I Göteborg har det faktiskt varit ganska fint i dag, mest sol faktiskt. Men jag fastnade framför datan och har följt rättegången i Norge. Fantastiskt tillfälle att se en unik rättegång och som handlar om frågor jag alltid varit intresserad av. Jättefin header du har fått. Har ingen aning om hur man gör något sånt //M

Anonym sa...

Ca: 45 lax . / Tomas Fögdö foundation gick pengarna till denna gång. Bloggen har lyft ... är väl kul med lite förnyelse . Ho är duktig systera min ! Ha det gött ses på Söndag / Lillgrabben

Anonym sa...

Vad gullig sonen din är som ger bort pengarna han vinner. Heder åt honom.
Ann