fredag 31 augusti 2012

Underbara Lasse Kroner

Tack Lasse vilken härlig timme att vara tillsammans.Jag gillar när det är lite fart på programmen som skall underhålla. I kväll hade han fått ihop ett härligt gäng. Det var ju Pernilla Wahlgren, Markoolio, Malin Olsson och Thomas Järvheden. Alla gjorde bra ifrån sig tycker jag, och då var det så, nej jag skojar alla kan ju inte ha samma smak som jag. Marcos Ubeda och hans grabbar är ju jättehärliga musiker. De får man inte glömma. Postkodsmiljonären, var mycket spännande, att jag glömt vad hon hette som tävlade, hon fick med sig 350.000 i alla fall. Om hon nu får behålla hela beloppet, eller om skatt drages. Det var ju bara 2 frågor kvar till miljonen. Det var bra att hon stannade där hon har förlorat för mycket om hon chansat. Det sista jag kollade på var Fångarna på Fortet, men jag gillar inte detta riktigt så där. De fick ihop 23,000:- som skulle skänkas till Stadsmissionen, det var ju ett klokt val.
I dag hände något som jag hade roligt åt i allafall. Jag satt ju utanför Äldrecentret när Färdtjänsten kom, chauffören hade jag inte sett förut. När jag satt mig och fått säkerhetsbältet om mig,frågade han, när skall Du åka tillbaka då.Vad åka tillbaka sa jag, ja när skall Du hit igen, ja inte förrän på Söndag sa jag. Då förstod jag han trodde att jag bodde på centrat och bara skulle ut ett litet tag.
Ja det är ju inte så lätt, en äldre dam med rullator det kunde ju ha varit som han trodde, men inte än som väl är. Nej i morgon skall min dotter komma och vi skall justera lite i hjärnkontoret på mig, angående datan. På söndag kommer sonen som skall klippa sin pappa, visst har vi bra barn gubben och jag. Nu skall jag läsa Svensk Damtidning,det sägs att Viktoria är med barn igen, ja det
är ju brått om de vill ha fler. Natti,natti

3 kommentarer:

Mamma C sa...

Sett på både Fångarna och Dobbido. Nu ska jag oxå snart hoppa i säng.
Syns snart, kramis

Anonym sa...

Ja du Harriet, det har ni verkligen. bra ungar. Ann

Majberggrens's Värld sa...

Det blev ingen tv för min del ikväll hade tänkt till på Morden i midsommer men det avsnittet hade jag sett förr (tycker att det ofta är så fast det är olika kanaler ibland).
Sen kommer du med en pangnyhet, iallafall för mig som inte läser den tidningen eller sett någon löpsedel, kanske Estelle ska få ett syskon. Men kanske är journalisterna fel ute med spekulationer igen. //M