onsdag 22 augusti 2012

I KVÄLL VAR DET 2-ANS OCH 5-ANS TUR

Äntligen började Trädgårdsonsdag igen.Ett härligt team som gör detta program. Inga konstigheter utan rakt på sak. Med mycket humor emellan raderna. Tareq gjorde ju en god efterrätt på alla höstens bär. Som tur vad fick vi ju återblickar hur det var före
uppehållet, på denna tomt.Vilket jobb de gjort tillsammans.
Sen slog jag över till 5an, för där var ju Rooms service, och de brukar kunna hitta på. I kväll fick vi följa förvandlingen ute på
Tynningsö i ett litet hus. Där var det köket som skulle ändras, men köket flyttade de till sängkammaren. Sängkammaren fick bli där köket hade varit.Tynningsön ligger rakt över från Vaxholm, mycket
vackert, gubben och jag har bott på den ön hela 3 veckor när vi var
nygifta. Därför tyckte jag det var roligt att titta, men det är ju hundra år sen vi gifte oss, så inget var sig likt där. Betalar TV5 för alla nya möbler, frysar och spisar så jättesnyggt det blev. Nu är det Breaking news med Filip och Fredrik på samma tv-kanal, men det orkar jag inte nu. De får roa de yngre, de gillar ju sådant. Jag såg ett underbart program efter Pernilla Månsson, det handlade om Downs syndrom. Det skall jag se på SVT play, för det var så fint med dessa barn och föräldrar. Två töser tog studenten med, så glada de var, man blev faktiskt rörd av denna film. Den hette VÄLKOMMEN TILL VÅR VARDAG. Nu säger jag godnatt.

5 kommentarer:

Mamma C sa...

Har inte sett något av de programen som du kollat på. Blev bara Robinsson här hemma. Vi hann att klippa gräset idag, innan regnet börja. Nu ska jag sätta klockan för i morgon bitte är det tandis som gäller. På fredag är vi barnvakt åt gullungarna.
Kram

Rigmor sa...

Å när jag läser din blogg...så inser jag vad jag missar som inte är någon tv-människa!! Trädgårdsonsdag, låter precis lagom pretentiöst för min del, får inte bli för mycket...Sen Pernilla Månssons program, det känns som om det skulle ge mej en hel del eftersom jag tidvis jobbar på gruppboende.
Tack för raderna hos mej, trevligt med nya bloggar!!
Kram kram

Mitt liv som förskollärare sa...

Hej!
Tack för din kommentar hos mig. Underbar "Header" du har jag blev glad bara av att se den:) Lite full i skratt av dina reflektioner kring programmen blev jag allt också, själv älskar jag Trädgårdsonsdag tycker mycket om Pernilla läser alltid det hon skriver i Drömhem och trädgård är så kul. För övrigt blir det inte mycket tv tittande för min skull tycker att det är alldeles för dålig fantasi hos dem som gör programmen Robinsson för vilken säsong i ordningen och så alla dessa matprogram. I höst skall dock en avlägsen släkting vara med i Halv åtta så kanske att jag ser det programmet.
Ha en fin dag hälsar Pärlorna i mitt liv

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jag missade trädgårdsonsdag igår, men vi har det inspelat, så jag ska kika på det lite senare... Jag gillar också det programmet
Kram
Marie

Hannis sa...

Nu fick jag tips om en bra dokumentär igen på svtplay.
Härligt med dokumentärer som berör tycker jag.

Och när det gäller hollywoodfruarna kan jag bara säga: Tragiskt!
Sorgligt att man gör serier om sånt.

Hoppas att du har en bra dag/Hannis