fredag 31 augusti 2012

Skulle aldrig trivas att bo på Svalbard

Bli inte rädda, jag mår alldeles ypperligt. Jag bara visar kontrasterna emellan våra vintrar. Fick inte fram en enda bild om programmet däför valde jag en bild från Sverige istället. Ja som vanligt tror jag på denna serie, det bliver intressant. Men så synd att inte German Zamuin kunde vara med. Mycket bra saker kocken Catarina Holmqvist berättade. Detta är ju på världens nordligaste forskningsstation vid Ny Ålesund. Men tänk Er i fyra månader är det ingen dager utan det är bäcksvart ingen sol bara mörker. Så intressant när Ann fick följa med där inga tittare varit förut, där till och med, det ger utslag på en apparat om man har amalgan i tänderna. Inte nog med det så var man tvungen  kunna hantera ett vapen, om en isbjörn skulle gå till attack, måste de kunna skjuta för att för att freda sig.
Denna gång bjöds det på Taco-Lax. Thaisoppa och hembakat till.
Kocken berättade att mat står sig mycket längre än vad som är angivet på varans utgångsdatum. Men det har vi ju själva upptäckt
man undrar ibland om de har sprutat in något, för långt över detta datum är maten fortfarande färsk. Det måste vara roligt för Ann som är med nästan i alla bra serier på Svt, och klara av det med glans. Du är duktig Ann !!!!

2 kommentarer:

Mamma C sa...

Missade även detta pogram men det finns ju kvar på tv-play.
Vi sysns i morgon, nu ska jag gå och handla.
Puss

Monika sa...

Säger som Mamma C, jag har missat programmet. Ska helt titta på det på svt-play. Gillar också Ann och hennes program. Hon är så härligt naturlig och verkar vara en genuin äkta som människa.

Liknar lite smått att bo här. Vintetid är dagarna väldigt korta. Då härskar mörkret. Inte undra på att vi älskar sommar :o)

Önskar dej en fin och trevlig helg..
Kram
Monika