torsdag 16 augusti 2012

I glada vänners lag

I går blev det en annorlunda dag,vår gode vän från Chile är hemma igen i Sverige.Så han kom och hälsade på hos min make, tyvärr en
sådan dag när han bara ville sova.Det är så ibland,men vi bestämde
att besöket skulle ske hemma hos mig istället.När jag var och handlade i går,träffade jag en annan vän till maken. Jag sa kom och ät klockan tre i dag så får Du träffa Bagarn som är hemma här.
Jag har ju bott här nästan 3 år,men ingen av dem har varit här,utan vi har träffats hos min make varje gång.Det tänkte ingen på av oss
men sen ringde de och frågade om husnummer.Det är inte klokt men vi har ju umgåtts i 55-60 år,men på den gamla adressen.
De hade med sig blommor och vin,Argentinskt vin rött, jag dricker inget vin nu för tiden,inte vitt heller.Men de delade flaskan,jag bjöd på ungstekt Lax, jordgubbar och glass, jag tog öl till maten. Jag fick mycket beröm för såsen som jag gör med. Majonäs äkta 2 msk, 2 rejäla maskedar senap söt,3 msk Bostongurka blandas med tjock grädde. Låter det fett,ja men någon gång måste man blanda till det.
I stället för vanlig grädde,kan man blanda med fil om man vill.
Vi avslutade allt med en varsin Napoleon-bakelse och gott starkt kaffe.Allt var så gott till och med värdinnan var nöjd. Bilden tyckte jag passade efter allt prat om härliga stränder från dessa två herrar.
Jag tyckte inte det var något att berätta om min badkarskant .
Vi bestämde att vi skall ses igen och berätta gamla härliga historier
visst är det skönt med goda vänner.Nu slutar jag för denna gång,
Färdtjänst är snart här för att hämta mig. Tjingeling

6 kommentarer:

  1. En liten förmiddagshälsning till dig!

    SvaraRadera
  2. Såå trevligt det låter, din dag med vännerna! //M

    SvaraRadera
  3. Det lät som en härlig träff! kram på dej / Gunilla

    SvaraRadera
  4. Va gott att träffa gamla vänner och prata gamla minnen. Det brukar ju bli många flada skratt då :o)
    Så bra att jag kunde inspirera dig att ta fram lergrytan igen.
    Jag ska göra en kycklinggryta hade jag tänkt mig.
    Ha en trevlig helg!
    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  5. Så härlig dag du fick! Det är du värd! Älskar dig! Puss.

    SvaraRadera
  6. efter dotera så kom vi...vi sitter som vanligt o drar i oss en virre blandat med kaffe o grädde...på en engelsk pub där dom har frågesport varje torsdag ..men det är fri surf här så vi kan beska med dom...engelsmännen alltså...dom är lite som tyskar hörs o skränar värre än andra *s*

    Kul att både "Bagarn" o "Stinsen" häsade på dig....nu ska vi kolla dit andra inlägg...Kram från dotter o måg..

    SvaraRadera