lördag 25 augusti 2012

I dag har jag levt ohälsosamt och väldigt slött

Vad skall man säga om min lördag,ja jag tycker att den varit bra ändå.Den började absolut inta bra,någon bara sov i dag,när jag hälsade på, min gubbe var inte tillgänglig. Jag vet inte varför jag bryr mig,men jag tror att det beror på att vi pratat,och pratat om allt,men så plötsligt finns inte de stunderna längre.Jag gick där ifrån mycket tidigare än vad jag behövde. Där i solskenet satt den gubben som blev så glad när jag fotade honom härom veckan. Jag frågade är Du ensam ute i dag,jaa De andra vill vila uppe på maten,men jag måste passa på och vara ute när det är så här fint väder. Jag satt hos honom tre kvart i solskenet och pratade. En underbar höstdag;måtte vi få flera sådana.Han berättade om utflykterna De ordnat på Centrat för sådana som kunde följa med.
Det hade varit på en liten lustresa,med färgan och kafferaster på en brygga.Han var så glad,ändå sa han,det hade regnat båda dagarna
men de hade klarat sig ändå från regnet.Vad skönt det är med nöjda människor i allafall. När jag hade ätit min goda soppa idag,gick jag
och lade mig,nu levde jag onyttigt.Gelehallon,chokladkaks bitar om
vartannat. Samtidigt som jag läste min härliga bok,Brännmärkt.Allt händer under året 1391 ,när denna är klar har jag fortsättningen i bok nr 2 som heter Förföljd.Catharina Inglman-Sundberg heter
författaren.Medeltida spänning i högt tempo och det får jag nog hålla med om.Men nu blev jag så törstig efter allt godis,så jag var tvungen att gå ur min bädd,för att dricka. Nu tager jag resten
i min roman ikväll,för det finns inget som lockar mig på TV.
Jag hade tänkt mig Salome på Covent Garden men jag avstår
regissören hade gjort den mer sexig och ändrat till nutid.Nej det får vara för mig.Nu är Ni nog trötta på mig,men det är ingen ide jag kommer i morgon igen.Men nu skall jag ta mig en kopp starkt kaffe, och en glasstrut,hur skall detta sluta ??????




6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag längtar tills jag kan göra det du gör, äta hallonbitar och choklad utan att skämmas, utan bara att njuta.
Du gjorde nog den mannens dag när du stannade och pratade en stund och han fick delge någon av vad han upplevt.
Tråkigt med Bruno, fattar att du blir frustrerad. Många skulle nog ha slutat att gå så ofta.
Vi har varit ute i skogen, Nea ville ha fattiga riddare och äntligen skulle vi uppfylla hennes önskning. Och så hittade vi ett jättebra blåbärsställe, så nu tror jag att jag ska dricka en panna te och äta glass med blåbär. Blir det lika fint väder imorgon tror jag jag drar till skogen igen. Ha en fin kväll. Kram Ann

Fågel Blå sa...

Låter gott,, tycker du skall unna dej lite godis och onyttigheter måst man få ha ibland!
Hoppas din Söndag blir fin!
Mångs Kramar Kathrine

The Rosegarden in Malevik sa...

hihi,,,,,du vet väl att det är Hälsokost för själen :)
å missa nu inte....

B
L
O
G
G
P
A
R
T
Y
T

fortsätter...
Mängder med fint att se
VÄLKOMMEN :)
Håkan

annika sa...

Det låter som en go lördag. Tror nog att den positive mannen blev glad över er pratstund.
I dag har vi plockat kantareller och blåbär. Det är så underbart att kunna gå ut i skogen.

annika

Majberggrens's Värld sa...

Jag hade också en fundering på Salome som jag sett på Göteborgsoperan men stängde liksom du av. Varför måste allting göras om och förändras och varför alltid med sex som inslag/tema. Undrar vad de är med alla dessa regisörer.?? //M

Mamma C sa...

Halloj och tack för en trevlig eftermiddag. Hoppas att du hittade allt som du skulle ha i Konsum. Små knytten åkte hem vid 18.00 tiden.
Kram