tisdag 28 augusti 2012

En härlig måndag , med skön promenad

En bra dag som började redan 10,30 denna måndag. När jag kom föreslog Helena med en gång, skall vi ta ut din gubbe i dag.Vi har talat om det, men jag klarar inte rullstolen själv, den är för tung. Men Helena klarar, jag bliver förvånad varje dag, vad dessa människor presterar för sina boende.Vi gick runt hela området, det
enda var att det blåste som attan. Men min man var välklädd i både kläder och filtar. Helena plockade blommor käringtänder, rödklöver
en sort till som inte jag kan namnet på. Det var så fint när jag åkte hem 13,30, tog han emot både förrätt och efterrätt.Tänk så bra det kan vara. Kvällen ägnade jag åt Lasse Åbergs, vem tror Du att Du är.Vi var i svenskbyggarnas Amerika, där orterna var döpta till Stockholm, Mora osv. Det är spännende med sådana program. Ja sen såg jag förstås,Underbart är kort, om våra småväxta människor. Det var jättefint, alla hade förlikat sig med sitt öde. Frida så söt och ärtig går på gymnasiet i Uddevalla, Helena från Hyltebruk med sina 3 barn, där den sist födda fått samma sjukdom som sin mamma han bliver oxå kortvuxen. Så var det Peter som var pappa till en dotter
och medlem i ett rockband.Vad mycket man får att tänka på, det är
sju program kvar, kanske jag följer detta. Men ikväll kommer jag att titta på GODKVÄLL, äntligen är det tillbaka. Nej nu är klockan 06,09 dags att vakna till. Hej då

3 kommentarer:

  1. Det blåste som tusan här med i går men det verkar som ni hade det trevligt trots allt. Jag älskar de där programmen om släktforskning och blir så inspirerad att göra det själv nån gång. Ha en bra dag, kram Katta

    SvaraRadera
  2. Skönt att det var så bra när du var hos pappa igår. I går blåste det som attan och idag var det vrål kallt på morgonen och så nu är det mulet och trist. Nu ska Nzi och jag gå och möta gubben som slutar snart.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag följer alla släktforskningsprogram, håller själv på och har mött så många öden. Stor kärlek till dem som gått före.
    Å stor kärlek till dig och gubben. Kram Ann

    SvaraRadera