söndag 26 augusti 2012

Det kunde inte ha varit bättre

Det är en mycket nöjd Bloggerska som skriver i kväll.Vi möttes upp hos min make. Barnen ville ju träffa sin pappa efter sina semestrar. Extrapluss blev det, för barnbarns barn var med oxå.
Vi drack kaffe skorpor och kex. Småbarnen fick ju saft till.
Först var det som vanligt, maken bara sov, jag sa till honom håller Du på så här och inte vill äta, kommer Du att försvinna för oss.
Då började det att lossna, sen sa vår son nästa gång pappa måste jag klippa Dig. Då blev det lite bättre än då, men vi får se i morgon kan
det ju vara lika tyst igen. Det får vi lösa då, man kan ju bara hoppas. Efter besöket var vi alla med hem till vår dotter och måg, svåger bliver det väl för sonen. Där var det liv i luckan, fram med grillarna, det mesta var förberett. Det fina knäckebrödet som Mamma C, haft på sin sista blogginlägg var jättegott, det fick vi först som tilltugg. Så blev det grillat kött, potatisklyftor och god hemgjord sås med mycket vitlök i. Sen var det hemgjord glass med frukt choklad och nötter i, jättegott. Julia 8 år skötte serveringen så fint, roligt när De får försöka. Efter flera timmar skjutsade sonen hem mig,vi var först till Konsum för att handla de olika mjölsorterna, och de olika nötterna, men tyvärr inget fanns, jo solrosfrö men jag vill ha precis som det skall vara. Får be min dotter köpa hem, vi skall ses i helgen här hemma hon och jag. Sen var det Bingo-Lotto men ingen vinst denna gång. David Copperfields sista gången, nu är det slut med. Men det har varit en underbar Söndag jag är så tacksam, och haft det så härligt. I morgon kommer en väninna hem igen från lasarettet efter en vecka där, det är oxå något att vara glad åt.

10 kommentarer:

Lilla Blanka sa...

Hej du goa,

Åh det där låter som en härlig och lyckad dag!

Jag har haft en skön dag jag med, det är så mysigt när man har en helt oplanerad dag och gör lite vad som känns bra helt enkelt. Njuter och har det gott :-)

Kram och ha en jättefin vecka!
Mia

Anonym sa...

Vad mysigt, nästan så att jag hade velat vara där, men jag stod på en stege och dammsög ett tak. Ska få bort alla färg från det. Någon har målat en hemsk grön färg på det och sedan har det flagnat, nej bort med den. Sedan ska jag måla fönster, element och rören i taket då de också var målade i denna hemska färg. Det blir väl septembers arbete.
Ha en go måndag. Kram Ann

GryNoKa sa...

Så flott at du har hatt en fin søndag! Det er alltid koselig og være sammen med de man er glade i. Så trist at mannen din ikke er frisk, men det er viktig at du har det bra, og tenker positivt. Takk for alle de koselige meldingene du sender meg på bloggen min, de setter jeg stor pris på! Ønsker deg en fin uke! Klem fra meg :)

Viola sa...

Låter som ni hade en underbara söndag ihop :) och du..Malte får mat :))) 4 ggr per dag faktiskt, ha en fin vecka, kram

Äppelblom sa...

En liten förmiddagshälsning till dig!

Monika sa...

Hej och kram på gulliga Dej! :o)

Tusen tack för många fina kommentarer som du lämnat under sommaren som gått. Jag är så glad över dem alla.

Nu när hösten är här kanske jag börjar komma igång med att sitta vid datorn lite mer. Hihihi, fast lite känns det som om jag "tappat tråden". Men jag kommer nog igång bara jag får värma upp mej lite först.

Vilken fin dag ni fick! Såna är fina att samla på i minnenas dagbok :o)

Må så gott!
Kram
Monika

Rosa i huset i vitt sa...

Låter som en bra dag
Kul att du tittade in hos mig
kram Rosa

Mamma C sa...

Ja vi hade en toppendag tycker vi här hemma oxå. Klart jag fixar grejerna till knäcket.
Puss

Carina Sjölund sa...

Låter som en toppendag :)
Kul att du tittade in till mig, välkommen åter!
Kramen♥

Äppelblom sa...

Ja, vad sa´ gubben om tomatplantorna - han såg uppgiven ut och konstaterade att det blir till att köpa tomater istället.
Önskar dig en fin morgondag!