torsdag 23 augusti 2012

Det är lite Höst på gång,jaja minsann

 I dag när jag gick hem ifrån min make, mötte jag en annan boende
som var på väg in. Nu är det nog på gång, det är annan luft det känns sade han.Tror Du sade jag, men jag får nog hålla med honom. Att vi går åt det hållet vet vi ju alla, men i dag kom det liksom på pränt. Det här växlande vädret, hur skall det bli? Ja jag kom ut i en ordentlig regnskur, blåsten skall vi inte tala om för den visste vad den ville. Regnskuren gjorde mig inte heller något, det var ju bara ett par meter till Färdtjänstbussen. Chauffören som körde mig hem var jätteless på vädret som har varit i sommar. Hela hans semester hade det varit dåligt. Då kan man ju inte säga, jag tycker det är lite skönt, och jag till och med tycker det är lite mysigt. Inte sjutton tyckte gubben och jag att det var mysigt när våra barn var små, och vi skulle i väg på något. Det var ibland bäddat för osämja till och med, för vädrets makter. Men så tokigt är det i min ålder man tager allt som det är, man köper det så att säga. Man försöker vara så nöjd som möjligt, tiden som är kvar. Halle Luja så jag låter, nej men jag känner mig så bra i dag. Så tjingeling vi ses och hörs i morgon, nu skall jag äta Kåldolmar det skall bli mums, antingen det regnar eller blåser.

4 kommentarer:

Mamma C sa...

Höst var namnet, helt klart. Men jag klagar inte för vi har ju fått vår sol. Och mer ska vi få. Idag var vi hos tandis och vi hade inga hål, phuuu. Nu har jag strukit och bakat knäcke. Jag har skickat dig ett mail. Kan du läsa och skicka tillbaka om du tycker versen är ok.
Kram

annika sa...

Jag bryr mig inte så mycket om vädret för det kan jag inte påverka. Går inte att spilla energi på sån´t som inte är påverkbart.

Ha en fin kväll

annika

Bromans Bravader sa...

Ja nu tror jag också att hösten är på gång... lite trist tycker jag.
Kram Jannike

Maria sa...

Det är skönt när hösten kommer även denna årstid har sin fina sida av härlig luft och fina färger.
Du får ha en fin helg/kramen