lördag 18 augusti 2012

Bara gammal skåpmat trist TV-kväll

Det var länge sen det var en sådan tråkig TV-kväll,visst Galenskaparna är väl bra.Men nu har vi ju sett samma gamla program så många gånger.Både i morgon-sofforna och andra program.Äpplena jag visar är inte mina,men nästan hos grannen
finns de,men inte fullt så röda.Det kanske bliver ett äppleår ändå fast vi har haft ont om både humlor och bin.Men Bollkrysset har jag på min balkong,det är tacksamma blommor som trivs bara de inte får torka ur.Alla andra förstås har väl sett Plura och hans kök,men skall jag vara ärlig så glömde jag bort det kl 21.00.Jag tittade faktiskt på
Downton Abbey-bakom kulisserna det var intressant.Så jag skall väl inte klaga.Men det gulligaste i kväll var reklamen om Djurförsäkringen,den med kattungarna ,så jäkla bra den är. Idag åt jag något riktigt gott till middag,stekt kycklingfile från frysen.Sen
rostade jag potatisklyftor från kylskåpet,jag förkokte dem i morse.
Men sen det bästa av allt jag gjorde en svampstuvning till så gott det blev,på trattkantareller.Det blev så mycket stuvning över så det tager jag i morgon med.Stekt falukorv till det duger,fort går det med.Ja så tog jag kaffe , med en glasstrut till.Fått mail från Spanien
där var allt bra,de kommer hem på tisdag.Sonen är ute i Staden,där skjuter de både med laser och skott,jag vill inte säga vad jag tycker
om detta,men det är inte klokt som vi fått det.Gäng som gör upp med varandra.var är vi på väg egentligen undrar tanten här.

1 kommentar:

  1. Jag missade oxå Plura men får en ny chans söndag kväll 2300 . På staden hörde jag inga skott såg bara en massa "stolpskott" . Börjar nog bli för gammal för allt det där ...... behöver lugn och ro ! Ja du mor snart är allt som vanligt igen . Ha det gott / Sonen

    SvaraRadera