söndag 8 juli 2012

VAD " BLIR " DET FÖR MAT I DAG, DÅ ?

 Har Ni känt så där ibland, att det är svårt vad man skall fixa till middagen? Så var det för mig i dag, jag tittade i frysen där fanns kålpudding, men det har jag nyss ätit. Lax eller Torsk kanske, neej
inget föll mig i smaken. Då tittar jag i kylskåpet, Isterband, Falukorv ja men Sill och potatis kanske, gräslök. Koka ett ägg till som är så gott. Då fick jag se Tetran med mjölken, Pannkaka förstås det har jag älskat ända sen jag var liten och gick i skolan. Så det blev det,j ättegott men det skall vara med Äppelmos till. Men i kväll till kaffet tager jag som på bilden lite glass och jordgubbar till, då bliver det fest. Här har åskan gått ett litet tag, det är väldigt kvavt också. Gud vad man pratar väder, nu för tiden. I dag var det inte lyckat alls hos min gubbe, 3 timmar och ingen kontakt, men han kanske känner att jag är där i allafall. I morgon kan ju vara en bra dag, man lever på hoppet vi får se man får inte tappa lusten. Så vi får se vad jag har att berätta för Er i morgon. Ha det så bra alla Ni som tittar in ibland till mig.

5 kommentarer:

  1. Här blev det Tacos för jag hade oxå ide' torka vad det gällde mat i dag. Ska duscha nu och börja ladda för matchen 1800 bär det av . 1830 avspark heja snoka. Hoppas far är lite pratför i morgon om inte så känner han nog att du är där. Ha det gött / Sönen

    SvaraRadera
  2. Här blev det spagetti och en sås med kött till det. Pannkakor är så himla gott. Kanske ska ha det någon dag.
    Kramis

    SvaraRadera
  3. Dina pannkakor ser väldigt smarriga ut! Här har vi grillat och bara haft det mysigt! Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Åh ja, så känner jag nästan jämt!
    Barnen älskar pannkakor så det blir det rätt ofta här.. gott!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Å vad gott med pannkakor! Det var längesen! När barnen var små åt vi det titt som tätt!/Lila-Christina

    SvaraRadera