tisdag 31 juli 2012

TOPPEN SOM VANLIGT PÅ SKANSEN

Ett stort Grattis till Jan Malmsjö för sina 80 ÅR !!!!!!!!!!
Vilken under bar kväll,Det började med En liten kyss av dig
med Plura och Eldkvarn.Massor av beundrare som var där ,Plura
så där för mig,men är ju väldigt populär.
Det gick ju i Kärlekens tecken enligt Måns.Någon som hette Linnea Henriksson sjöng Jag är så lycklig nu,det verkade bara vara jag som inte kände igen henne.Sen blev det en Melodikavalkad på allt som Jan Malmjö medverkat i underbart.De hämtade upp  honom till
scenen där han satt i en stor fotölj och myste och . han fick Blomsterkrans och Champagne helt underbart. Det var så underbart
att man blev lite rörd faktiskt.Inte nog med det sen kom DARIN som bara bliver bättre,och bättre,vilken kille.Daimes 10 st killar som är som After Dark jätte duktiga och roliga. Loreen gjorde de
perfekt.Ja så hade vi de 2 Monicorna Nielsen och Domenick,att Monica Nielsen kom i håg alla 50 verserna var ju bara det en prestation.Jag är i alla fall jättenöjd med denna kväll.Olympiaden
börjar ju oxå att arta sig,en medalj just nu som jag vet.Skall kolla ordentligt innan jag skriver om det.Snart kommer Tessan då kanske vi får en guld.Nu är det tisadag som Ni vet då lägger jag mig med Stefan Andhe i Året Runt. Natti.natti

3 kommentarer:

Anonym sa...

Plura är för mig Norrköping, varje gång jag hör Eldkvarn längtar jag till Norrköping. Linneá Henriksson var med i idol för två år sedan. Det vet jag med bestämdhet för då blev Neas idol Minnah tvåa. Hon var lite speciell Linneá, hörde henne och såg lite av henne när jag var i Norrköping nyss.
Jan Malmsjö, min mammas stora idol. När mamma fyllde 70 år så spelade Janne i musikalen Chicago, som då gick i Göteborg. Jag tänkte att visst vore det jätte härligt för henne om hon kunde få träffa sin stora idol, så sagt och gjort, jag skrev till honom, och en söndag morgon fick jag telefon. " detta är Jan Malmsjö" sa han och jag hörde med en gång att det var det. Så han fixade att vi fick gå bakom scenen och träffa honom. Vi lurade mamma så samma dag vi skulle gå fick hon reda på att vi skulle åka och se honom. Och när föreställningen var över bad vi henne vänta lite så att de andra i publiken kunde gå ut. Och så gick vi då bakom scen. Hon fick både puss och kram, och ett fint minne för resten av livet. Jag fick tillfälle att tacka honom själv när han turnerade i Norrland och uppträde i Vilhelmina. För mig betyder han mycket eftersom han gjorde nått så fint för en människa han inte kände.
OS, ja tråkigt att den där bommen ramlade men ändå så roligt för henne. Och roligt för fotbollstjejerna att de är vidare, tyvärr missar jag tjejernas match för då ska vi upp och klättra i linor och annat. Det blir spännande. Ha en trevlig onsdag. Kram Ann

Anonym sa...

Får nog hålla med Ann att "Plura" han äla för go. Rund o Trind och en "pipa" som ett ånglok men lik förbannat så är han bäst.Mycke OS är det men vadå det är ju 2 år till nästa gång så jag kämpar på.
Ha det gott / Pera

Fågel Blå sa...

Ja det var gött att se på Skansen igår!!!
Malmsjö är så duktig artist!
Måns är så bra!!!
Ha en fin dag
Kramar Kathrine