måndag 16 juli 2012

Tee - Time och Lotta Engberg

Det är jättejobbigt, när man bara kastas ur, svårt att få tag på samma inspiration igen. Jag förstår inte varför, skriver jag för långa bloggar kanske? Jag kände inte för Lotta ikväll, utan sitter här vid datorn med en kopp tee. I går började det en ny serie på SVT2, Lysande utsikter av Charles Dickens. Jag har läst den boken flera gånger eller jag har för mig att det var flera böcker. Ja det började bra, men man vet ju att det bliver många motgångar med. Ja så var det ju sista avsnittet på Barnmorskan från East End, den har varit både lite rolig och upplysande. Men allt har ju ett slut, det begriper jag med.
I dag talade jag och min make med varandra, underbart han till och med ropade på mig, när jag stod och diskade. Jag vet inte om han trodde att vi bodde tillsammans igen. Men det spelar ingen roll, bara att det är lite bättre en dag ibland. I morgon har han namnsadag då får jag väl sjunga en stump för honom, får vi se om det passar herrn då. En annan bra sak var att de ringde från Apoteket att min medicin kommit hem. Som tur är väntar jag aldrig tills mina tabletter är slut, utan vill vara tidig med hämtningen. Så då gör det ju inget om man får vänta ett tag. Det bästa till sist, jag fick telefon i eftermiddag från en gammal arbetskamrat som fyllde 99 år den 13 April. Hon verkar piggare än jag hon har lite svårt bara med synen, men hennes dotter och barnbarn läser breven för henne som jag skriver.Visst är det underbart, man bliver så glad över nöjda människor, ibland är det så mycket gnäll tycker jag. Tack alla rara bloggare för edra rara kommentarer de värmer- Natti,natti

4 kommentarer:

  1. Du gör inga långa blogginlägg. Du kan skriva en hel roman om du vill. Men du gör något kortkomando med dina fingrar så att du ramlar ur. Du får bara göra ett inlägg med högerhanden en dag, och köra pekfingervalsen med den. Jag har inte sett något på tv:n idag. Var ju inte hemma förens vid 20.00. Ska själv hoppa i säng nu och ta en tidning som jag fått av dig.
    Puss och kram

    SvaraRadera
  2. Morsning !
    Först på plan ..... kul att farsan var lite piggare i dag hoppas det håller i sig. Kommer ut en sväng när det blir lite lugnare här. Ha det nu så bra så höres vi av / Sonen

    SvaraRadera
  3. Du skriver så fint og livlig!
    Tenk å få telefon fra en som er 99 år, det må være koselig!
    Ønsker deg fine sommerdager!
    Sommerklem fra Gry :)

    SvaraRadera
  4. Förstår att du blir trött på datorproblem, jag har ofta samma elände.Jag har en bärbar dator och där ligger enligt min son flera funktioner på en tangent vilket det tydligen inte gör på större datorer....och detta gör att allt man skriver ibland försvinner eller man kastas in flera olika "rutor" som man inte alls fattar något av. tycker mig ha märkt att det oftast är på bokstaven a,s och skift till stor bokstav. Skriv sakta med ett finger om du ska använda dessa....kanske det hjälper? //M

    SvaraRadera