måndag 2 juli 2012

Sjung om Studentens lyckliga "dar" HURRA

Denna vackra stämningsfulla bild kom till Farmor, det är jag som är farmodern. Så glad jag blev att ett av mina älskade barnbarn ville skicka detta till mig. Tack lilla gumman. Jag tänkte på en gång, Den första kyssen var öm, den andra var som en dröm, den tredje sade mig hur underbar Du var. En gammal schlager från förr. Men den har aldrig dagens ungdom ens hört. Här kanske studentfirandet slutade den kvällen, äntligen ensamma bara Ni två. Nu har Ni så mycket att gå till mötes. Men just denna kväll är allt som det skall vara, då får man taga vara på det. Vi får se hur livet gestaltar sig men ett skall Ni veta jag blev så glad för bilden Ni skickade mig via mail.Tack skall Ni ha och lycka till, det får räcka i dag.

5 kommentarer:

  1. Den första kyssen ja ..... det var länge sedan det. Nu får man va gla för det lille.Lycka till de unga.
    / Sonen

    SvaraRadera
  2. Martina Sjöström2 juli 2012 20:32

    Men hoppsan vilket gulligt inlägg jag hittade här då!
    Snart ses vi så att jag får krama om dig lite extra, puss!!!!

    SvaraRadera
  3. Åhhh, vilken fin bild det var. Förstår att du blev jätteglad när den damp ner i din mailbox.
    Kramis

    SvaraRadera
  4. Jag kanske fattar fel...men jag ser inget foto på bloggen. Har tyvärr märkt att det varit så hos andra bloggare och jag vet inte vad det kan bero på.//M

    SvaraRadera
  5. Hej igen! Det är första gången jag inte ser en bild hos dig och jag hoppas det inte händer igen. //M

    SvaraRadera