onsdag 18 juli 2012

Regnfritt en hel lång dag, underbart

Man tror inte det är sant, och så härligt det känns. Konstigt alla varnade ju för regn och åska. Jag var faktiskt lite orolig när jag åkte iväg i morse, inget kul i regn med rullatorn man kan ju inte ha paraply då. Det är klart man kan ju ha en regnhatt, om man vill. Jag vill inte, larvigt men jag gillar inte hattar. Gav bort en vit snygg med brätten, fick ett besök med sig när de gick hem här ifrån. Köpte den för 3 veckor sen, såg framför mig hur snygg jag skulle bli. Hatten hjälpte inte ett dugg jag såg lika jäklig ut i allafall.
I kväll såg jag Tinas program med Aschberg det var friskt och bra.
Två personer som kompletterade varandra, lika frispråkigt. Ett bra program tycker jag om man har på texten, för skånskan år svårt på TV att höra. Nej nu skall jag gå och lägga mig, sitter med nattlinnet på och skriver detta, har bara att krypa till kojs. I morgon är det makens tur igen, i morgon skall han få blommor av mig. Nu väntar Svensk Damtidning på mig alltid något.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ingen fotboll idag , dåligt över huvudtaget med sport på TV just nu ..... bara massa repriser , så det fick bli Tina/Robban för min del med. Man blir så härligt hungrig av att titta på mat-tv.
Hälsa FAR från mig o Martina.
Vi höres / Arep 1x2

Gunillasljusglimtar sa...

Härliga inlägg du har tycker jag,gubben blev rädd för fågellätena här,hahaha...Ha det gott/ Gunilla

Majberggrens's Värld sa...

Hej! Kollar alltid när jag lagt upp en länk om det fungerar. Efter ditt påpekande har jag försökt igen och hos mig ser allt bra ut. Gör ett nytt försök kanske...eller vänta lite för det kanske tar tid att "ladda upp" //M

Mamma C sa...

Halloj, jag såg oxå Mat Tina igår och snart blir det Ernst som jag ska bänka mig till. Puss och kram vi hör i morgon.