fredag 27 juli 2012

Nu drager vi igång Olympiaden 2012

Nu är det dags för Årets stora idrottshändelse. OS i London, förra gången det begav sig där var 1948. Då var jag 17 år och arbetade hos Annie Stenströms Guldsmedaffär. Jag hade varit ett år där ungefär, min chef åkte till London på den Olympiaden. På den tiden var det inte så vanligt att besöka sådana evenemang, så det var lite märkvärdigt. Men tänk när han kom tillbaka hem, hade han köpt presenter till oss alla anställda. Det var en fin silversked, som det står London på, jag blev så glad. Den skeden gjorde att jag började spara på just kaffeskedar, jag fick också köpa annorlunda skedar på mitt jobb. Om jag inte minns fel, fick mitt barnbarn Sophie dem av mig för några år sen, hon kanske har dem kvar. Min mans morfar har jag berättat om en annan gång, han seglade till sig Guldmedaljen i segling. Hans namn var Ernst Thörnvall, slår man upp det på Google så står det Ernst Thorn Wall. De seglade då utanför Norrtälje. Det är lite roligt med sådant här. Hans guldmedalj hänger hos en annan släkting på Resarö. Hörde på Tv att i morse klockan 08.12 så klingade alla klockor i London, Big Ben förstås plus alla ringklockar på cyklar osv. Rolf Göran Bengtsson skall ju bära Sveriges flagga, det tycker jag är bra. I morgon skriver jag vem som tände den olympiska elden, men då är klockan så mycket så det kommer i morgon. Natti,natti Lite nyheter blev det .

4 kommentarer:

  1. Vi sitter bänkade. Godis, te, pussel och datorn. Om en stund börjar det ska bli spännande att se. Och imorgon spelar tjejerna fotboll igen. Heja. Ann

    SvaraRadera
  2. Ja, det är något visst med OS och jag ska titta på invigningen. Hoppas det inte bara blir för överdådigt! Så roligt med dina minnen av en bra arbetsgivare! Såg att du skrev att ditt barnbarn heter Sopie, det heter ju vår lilla tjej också. Vackert namn och lätt att uttala //M

    SvaraRadera
  3. Nu är vi klara här i med vårt packande och ska nu hoppa i bingen. Så någon OS invigning blev det inte här.
    Kram

    SvaraRadera
  4. 00.55 . nu skall snart elden tändas kan det bli Beckham kanske ... vi får se. Ha det gött / Sonen den lille .

    SvaraRadera