onsdag 4 juli 2012

Min Eloge till de Yngsta på Äldrecentret

I dag hände något som berörde mig mycket. Jag såg morgondagens ungdom ställa upp verkligen. Jag var ju och hälsade på min make, som för en gångs skull var lite piggare. Då bliver ju en annan glad med. Jag märkte på en gång att inte allt var som det brukade, det kom en liten tjej in och skulle ge min gubbe hans medicin. Ja det är inte så svår medicin bara 2 Panodil mot värk, men de kan komma ut lika fort som de har kommit in i munnen. Jag berömde henne för att hon hade sådant bra handlag (eller tur). Hon blev så glad jag frågade då om personalen, hon berättade att 2 st var sjuka av De som skulle jobba. Men det skulle komma en på middagstid och ersätta. Men oj vad 2 killar och dessa 2 tjejer jobbade, en kille var med en dam på toan och skojade med henne så att inte hon skulle tycka illa vara. Nu kunde De ju bara hjälpa sådana som själva kunde gå lite. Men jag blev starkt berörd av denna ungdom, sådana behövs det fler av. Flickan som var inne och gav min man sina tabletter, sade sen kommer jag in till Dig och hjälper till med maten. Han såg så tacksam ut, så jag nästan började lipa, jag gick hem med ett betydligt gladare hjärta än med det jag kom.
Grönväxten på bilden heter Spetsbräken enligt en anna gubbe som bor där oxå.

3 kommentarer:

  1. Halloj min lilla mamma, jag ser att du har fixat det själv idag. Du är superduper duktig tycker jag. Tur att dom finns dessa fina ungdomar, och att dom satsar på detta yrke.
    Puss o Kram

    SvaraRadera
  2. Vilkas härliga ungdomar!
    Förstår att du blir rörd!
    Ha en fin Dag
    Kramar Kathrine

    SvaraRadera
  3. Elin (vikarien)

    Tack för dina snälla ord! Det gjorde mig verkligen glad! :) Ska vara ledig till den 25e nu, så jag hoppas du får en bra vecka! :)

    Mvh // Elin

    SvaraRadera