torsdag 26 juli 2012

Kvällen med Ernst,det är inte illa

Ja som vanligt får jag börja om för jag bara åker ur, nästan alltid när jag är precis klar. Skit säger jag. Det var ett trevligt program som vanligt, han är en myskille tycker jag. Jag tyckte det var så intressant med denna Milis Ivarsson som fixade fram färgen till Ernst, 24 maj hette den.Matbordet blev jättesnyggt med den färgen.
I matväg tyckte jag bara om potatissalladen i dag den skulle vara varm.Vallenbergare på Gäddkött säger bara mig, ben, ben. Men han föreslog ju ett tätt Durkslag att pressa färsen igenom, jag tager nog en annan fisk i allafall. Skall bli spännande att se detta bygge när det är klart. Gardinen jag visar här köpte jag för 14 dagar sen hos Wiolan i Östra Husby. Jag har den i mitt sovrum, lagom insyn tycker jag. I kväll tager jag Året Runt till sängen, jag börjar i slutet på den. Läser alltid Stefans Andhes klurigheter först. I kväll heter den Tappadakerdagar, ja det har vi allesammans ibland. Jag slutar nu innan jag slängs ut igen. Ha det så bra alla Ni, Ni kan väl ge ett litet tecken att ni läst, det är gratis. Jag ser ju hur många som läser men aldrig skriver något.Godnatt nu och sov så gott.

5 kommentarer:

  1. Har precis sett på Ernst, eftersom vi kom hem när programmet hade börjat. Att många bara läser och inte lämnar ett litet avtryck det får man leva med. Så är det här ute i cybern.
    Kramis och godnatt

    SvaraRadera
  2. Jag läser, inte varje dag men jag läser ikapp, är så glad att jag får följa dig i din vardag. Fin gardin.
    Kram från Ann

    SvaraRadera
  3. Ja du, vad gör man åt dessa bloggproblem?? Jag ser inte någon bild på din gardin...så är det på andra bloggar med ibland. Fattar inte varför som vanligt. Jag har haft tv-fri afton för min son var här och vi hade annat för oss. Har varit en trevlig dag och skriver väl om det imorgon. Jag tycker det är kul att få respons och då måste man ju skriva själv också. Hej så länge//M

    SvaraRadera
  4. Jag missade tyvärr Ernst, för jag satt och skrev ett inlägg i stället :-). Nu ska jag strax börja packa för vi åker söderut i morgon, vi ska ha en liten myshelg på två (fyra blir det med hundarna ;-).

    Vilken söt gardin du köpt hos Violan, jag skulle också vilja hälsa på hos henne någon gång. Vi får se hur långt söderut vi kommer i helgen :-).

    Som tur var blev det inga klagomål på Noomis svans, bara från matte som inte var nöjd med pottklippningen. Noomi busar vidare, men nu har hon helt oväntat börjat hjälpa mig att städa och en liten städhjälp tackar man inte nej till :-).

    Ha en fin helg i solskenet!

    Kramar
    Bitte

    SvaraRadera
  5. Åhhh så mysigt med Ernst!!
    Jag älskar Ernst han är så duktig, han vet verkligen vad han håller på med!
    Vilken fin gardin,, så skir!
    Ha det nu so gott i helgen
    Kramar Kathrine

    SvaraRadera