torsdag 19 juli 2012

Jäklar vad hungrig jag blev hos ERNST

Ja Du Ernst, vad man bliver hungrig i dina program, Pizzorna var toppen läckra. De skulle jag vilja prova på, och en kall öl.Visst skulle det smaka eller? Efter programmet var jag tvungen att få i mig något. Jag bredde två knäckebröd, pålägget blev skivade tomater och vit saltgurka, mycket peppar och salt på tomaterna, mums så gott det var. I går med fick jag ett ryck, då gjorde jag 2 smörgåsar med kokt ägg, god sill och gräslök på.Vilka kvällsvanor jag har tagit mig. Hur som helst är man hungrig skall man nog taga något till livs. Som bild till den här bloggen skulle jag vilja haft en bild på min lille Ernst. Jag hade kameran med och försökte ta från tv-bilden. Men jag tog från Estelles dop och det blev bara skit rent ut sagt. Jag kan inte riktigt föra över mina bilder till datan, men kurs är på gång. Jag blev så glad i kväll ringde mitt barnbarn som hade fått köttelfeber och talade om att hon var nästan feberfri. Ja den virusen är inte att leka med, de har fått avbeställa sin semester på Öland, så tråkigt för dem. Det är klart de är besvikna men, det kommer nya tider hoppas vi. De får väl hitta på något annat
när det bliver bättre dagar. Som Martina säger, det viktigt att jag bliver frisk till skolan börjar.Det får vi hoppas !!!!!!

5 kommentarer:

  1. Ja, dom där pizzorna ska testas här hemma, för dom såg gör goda ut. Yepp, får bli en kurs snart för överföring av bilder.
    Skönt att det går åt rätt håll med M nu.
    Kramis och godnatt

    SvaraRadera
  2. Jag håller med, pizzorna verkar fantastiskt goda, ska också testa dem vid tillfälle. Jag gillar Ernst!
    Kram Jannike

    SvaraRadera
  3. Missade hela programmet. Fick besök av Kjella . Länge sedan vi hördes av så han hade mycket att berätta om. Tv är inte allt får bli en annan gång . Som sagt Martina börjar kvickna till känns bra förutom att vi börjar bli lite rastlösa men det är ju ett nytt år nästa år ........... Ha det gött / Sönen

    SvaraRadera
  4. Nä men har jag nu missat Ernst igen!Det går kanske i repris! Blir ju så liite tvprogram nu vid denna tiden,glömmer av! Ha en bra fredag ♥ Gunilla

    SvaraRadera
  5. Jag gillar också Ernsts program.
    Förresten, så är programmet inspelat någon mil från där jag bor.
    Fortsatt trevlig sommar!

    SvaraRadera