måndag 30 juli 2012

Jag har varit ute och rullat lite, inte så farligt.

Ja det kan man inte säga precis,för här har det varit fart på bygget.
Den dagen när jag handlar i mina affärer,är det min dag. Som Ni vet besöker jag ju min man varje dag,och när jag kommer hem från det besöket är jag både själsligt och kroppsligt trött. Så är det bara,
denna handlardag träffar jag så många gamla bekanta till oss,från förr som vill prata lite.Det är när jag sitter och väntar på min Färdtjänst som vi ses. Att jag tog denna bild beror på att i dag satt vi fyra st på bänken och ventilerade allt,som sker runt kring oss.
Nu skall Sörmlands-trafiken göra samma som här,draga in turlistorna för folk.Det är så dyrt att trycka enligt kommunstyrelsen.
Hörde i går att det är svårt att ringa och få reda på olika turer,det är bara upptaget säger de.Men i morse kom det fram på TV att 480.000:- gått åt på matkostnad för något nytt prospekt,innan själva
prospektet satts igång.Det är så mycket mygel med saker och ting,
så dumt allt kommer ju fram i allafall.Fick SMs i går från dotter och måg,allt var bara bra och lilla Julia mådde som en prinsessa.
I dag såg jag att det såldes djupfrysta kräftor i min affär,kollade inte vilket land som gjort dem.Var har sommaren tagit vägen,snart är det Augusti?Det tager vi om i morgon,ha det så bra nu alla bloggare.I kväll bliver det Lotta Engberg och Ove Thörnkvist det
tror jag bliver bra.

4 kommentarer:

  1. Dags för kräftor .... redan ... ja var blev denna sommar av. Nu får vi satsa på nästa.Blev en sväng till IKEA idag köpte lite till Martinas rum.Hälsa farsan i morgon.Vi höres / Sonen

    SvaraRadera
  2. Ha en fortsatt fin vecka..och dotera har det skönt i varma Spanien förstår jag :) kram VIOLA

    SvaraRadera
  3. Ja no håller de på och myglar en hel del såna där, man önska r man kunde smyga sig in och kolla dem och knäppa dem på näsan. Ha det så gott, kram Katta

    SvaraRadera
  4. Vilken trevlig och proffsig blogg du har!! Håller med dig om att Nannes kläder var förskräckliga. Hade nog funkat lite bättre utan det där stora läderbältet..Hälsar Ulla

    SvaraRadera