fredag 20 juli 2012

Jag efterlyser tid,var har all tid tagit vägen ???

Satt i dag och lyssnade på lite som ventilerades kring mig. Då tänkte jag, är jag inget med nu för tiden, vad talar de om. Jo att det finns så mycket blåbär i skogen. Jag har varit så upptagen med mitt att jag inte märkt bärtiden. Den ena damen sa, fast Hallon fick jag inga med. För det första har det ju regnat så dant, att man bara tänkt på alla ungar som inte får bada i en härlig insjö. Då sade den yngsta, tänk snart får man ge sig ut och plocka kräftor. Hjälp tänkte jag är det redan Augusti Jag tittade på henne som talade sist,då tänkte jag det är inte så himla länge sen, min gubbe och jag var i skogen och plockade bär. Och när vi var ute och tjuvfiskade (tyst säg inget) kräftor, så roligt det var då. Vi till och med fiskade mitt på dagen, ja jag vet att man inte fick, men man såg dem så bra även då. Det är preskriberat för länge sen. Det är forntid jag talar om. Men jag bara undrar var tiden tagit vägen, blåbär finns ju djupfrysta, så vi får ta dem som vanligt. Kräftor får vi köpa med, det är bra att vi kan det i allafall. Och då kommer man fram med rullatorn, hej då mina vänner.Ville bara berätta hur tiderna ändras.

2 kommentarer:

Guldhandeln sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Mamma C sa...

Jo, nog går det fort alltid. Vi är snart inne i augusti. När vi har haft vå semester och går tillbaka till jobbet, är det bara 8 veckor tills vi åker igen. Jisses så fort det går.
Tog bort den förra kommentaren.
Kram