lördag 21 juli 2012

Hur har Du det, egentligen? Bara bra men.........

Det är frågan vi ställer till vår pappsen.Tyvärr är han inte så pratsam just nu. Som Ni förstår är det jättejobbigt då med besök. Man vet inte hur man skall engagera personen i fråga. Min dotter provade alla möjliga olika vinklar i samtalet. Till sist sa min dotter, mamma jag har en överraskning till Dig. Då fick jag dessa härliga plåtburkar, visst är de fina. Den stora skall jag nog ha till några småkakor, den mindre kan jag lägga godis i. Jag fick mera
presenter, jättefina små stenar som jag skall lägga i det vackra glas-skrin som jag köpte hos Violan förra veckan.Värmeljus var med i paketen oxå. I ärlighetens namn så sa jag förra veckan, kan Du köpa hem snygga stenar från Blomsterland åt mig. Nu skall jag göra i ordning det, jag tänkte att jag skall ha det ute på balkongbordet jättesnyggt bliver det. Nu har jag nyss ätit kålpudding som jag hade i frysen, det var så gott. När bloggen är klar skall jag ta en kopp kaffe och en Toscakaka till, det är ju lördag, då får man festa lite. Jag hoppas på ett bättre besök i morgon hos min kära gubbe, men då bliver det bara jag där. Men vi hoppas på en bra träff då. kram från en bekymrad gumma. Förlåt att jag lastar av mig, men det känns lite skönt det med.

4 kommentarer:

Majberggrens's Värld sa...

Trevlig lördagkväll önskar jag och hoppas det blir trevligt besök hos din man imorgon//M

Hannis sa...

Klart att du ska skriva av dig!
Förstår att det måste kännas jobbigt.
Hoppas att det blir en bättre dag imorgon!

Jättefina plåtburkar!!

Mamma C sa...

Halloj igen!
Nu är det färdiggrillat här hos oss och vi sitter nu och bara slappar och myser på altanen. Lill Orvar har redan somnat, han är ju kvällstrött. Brukar ju undra om vi aldrig ska gå och lägga oss när han är hos oss. Prinsessan ligger och håller span i altanfönstret så inga katter kommer och går på hennes gräsmatta. Jag hoppar sommarkrysset idag orkar inte glo på dumburken. Hoppas att pappsen är lite mera med imorgon.
Puss och kram

Gunillasljusglimtar sa...

Hej vännen♥ Jag vet väl inte riktigt vad det är men vad det än är så är det väl sköönt att få "prata" av sig lite...Man behöver det som människa! Är det din man som är sjuk gumman ? Ha det gott så länge..Kram Gunilla