onsdag 25 juli 2012

Det ordnade sig till slut ,det trodde jag inte

Äntligen är jag igång igen, gårdagen började så jäkligt för mig. Efter Allsång på Skansen och Thomas Ledin var jag i extas, och ville inget hellre än skriva av mig. För det måste Ni väl hålla med om, att det var två toppenprogram. Då funkade det inte att skriva min blogg, det enda som kom med var överskriften till inlägget. Det var som luften gick ur mig. Jag kunde ju inte gärna ringa till min måg och gnälla över datan kl 22.30 på kvällen. Det var bara att packa ihop. I dag har allt ordnat sig utom att min gubbe inte var så bra, men det får vi ta, det är inget annat.Vår son och sondotter var med idag på besöket. Jag ville bjuda dem på middag i dag, så vi gick på krogen här och åt mycket gott, tösen tog en sallad, och jag och Per tog raggmunk med fläsk, det smakade. Sen tog vi kaffe hemma och glass till efterrätt. Han tog ett par varv med Snabeldraken det var jag tacksam för.Vilka barn jag har det ringde på dörren, och dotter min ropade Data teamet är här. Så då bred vi smörgåsar och kaffe till, de kom ju direkt från sina jobb. Min måg fixade till datan, och Halle Luja det var inte mitt fel, att den ej funkade. Nu får jag ju inte se dem på ett tag, de skall till Spanien en vecka för att roa ett barnbarn, på sin första utlandsvecka i livet. Det är nog lite pirr i hennes lilla mage nu. Bilderna Ni ser är ju på Tomas, sen är det vår son och mitt underbara barnbarn lilla Martina. I morgon fyller en annan älskling 24 år, Martin heter han. Jag skall inte klaga, och absolut inte nu när datan är i gång igen. Nu är det Svensk Damtidnings tur och PRINS Daniel att läsa om. Natti,natti
(Jag har fått lov och säga deras namn)

5 kommentarer:

Mamma C sa...

Tack för de goda kvällsmackorna och kaffet du bjöd på. Vi klippte gräset när vi kom hem från dig. Sedan satt vi ute ett tag tills myggorna började bli lite väl besvärliga. Nu ska jag oxå hoppa i säng och ta en av skvallerblaskorna jag fick av dig.
Kram och natti

Martina Sjöström sa...

Tack fina farmor för idag och för salladen du bjöd på, det var både gott och riktigt trevligt! Puss och Kram

Hannis sa...

Vad härligt med familjen och umgås med dom!
Kan tänka mig att ni hade det mysigt.

Och det där med datorer.
Fast jag jobbar med datorer hela dagarna så kan jag bli tokig när det inte funkar.
Teknik är inte min grej!

Majberggrens's Värld sa...

God morgon! Usch och fy vad trist det är med datorer och bloggprogram som trilskas...tex ser jag fn bara en bild på TL och din son...ingen mer. Men jag märker ofta att jag inte ser bilder som bloggarna lagt ut men jag orkar inte bry mig.....
Sen verkar du ha underbara barn med äkta hälfter. Men för att hinna träffas så ofta du skriver om måste man bo nära. Jag flyttade tyvärr får jag väl säga ca 40 mil från min föräldrar när jag fick familj och besöken blev bara några ggr/år med heltidsjobb mm. Så där är jag glad för din skull //M

Anonym sa...

Jag vet ju att du har goa ungar om ändock den ena inte har något hår kvar. Skulle gärna myst där tillsammans med er, men myser just nu med min syster med familj, idag bjöd hennes dotter på hemmagjorda hamburgare. Gott! Kram Ann