tisdag 10 juli 2012

City-besök av en glad käring

Idag var det affärsbesök som gällde, mjölken var slut så det var ett tvång. Sen hittar man ju alltid en massa andra saker som kan vara bra. Eller som kanske är helt onödigt, men trevligt är det. Då träffar jag så många som jag inte sett på ett bra tag. När man är i min ålder tycker man om att prata med andra. I dag ventilerade vi att vi inte kunde se Allsången från Liserberg, för det var världens åskväder här. Vi kunde bara se början på programmet. Men jag var nöjd ändå, jag såg programmet Mannen från Jupiter. Hans Erik Norberg hette han. Efter fel barnuppfostran, av en far som måste varit känslokall totalt.Valde Hans-Erik att isolera sig i 45 år. Hade aldrig fått höra att han dög, eller var duktig i skolan. Hade faktiskt bara 5-or i sina betyg, ändå var de inte nöjda, bara hans mamma älskade honom. Men det var ingen jag talade med som sett det. Talade om för mina barn att det nog finns på SVT play, dokumentärer brukar alltid finnas där. Nu skall jag laga mig lite middag, Bacon, stekt ägg och potatis, goda grönsaker till det räcker länge. Sen får vi hoppas att vi kan se allsång från Skansen, för nu vill även jag se något man bliver glad av. Inget mera regn,och ingen mera ÅSKA tack.

4 kommentarer:

Mamma C sa...

Såg inte programmet, men sett att det ligger kvar på play. Jah fick i allafall testa mitt regnställ idag och det höll :). Blev inte ett dugg blöt.
Kram Mamma C

Anonym sa...

Regnar det på er över mig är det bara solsken hela dagen.Gu så varmt ! Hade tänkt titta men blev kvar vid spisen "Dorotea" hade beställt Lassange till Tisdagslunch. När den var färdig var också programmet färdigt , fick bli Lag-VM i Speedway istället Wrrrrrroooooooom / Sonen

Hannis sa...

Det är tur att du skriver om dokumentärerna för jag missar dom själv.
Lät som en bra om än sorglig dokumentär, Mannen från Jupiter.

Hoppas du får sol nu!

Livet på Vestergård sa...

Vilken härlig linåker du visar i förra inlägget! Ja här är det regn med, men åskan hörde vi bara på avstånd i söndags. Lät som en intressant dokumentär, fastän sorglig.
Kram Kicki