måndag 9 juli 2012

Är det en insjö , nej det är en Linåker,underbart

Vilken vacker syn som mötte mig i dag. När färdtjänsten kom och hämtade mig i morse, pekade chaffören ut och sa titta får Du se. Det var så underbart vackert. Linet hade slagit ut så hela fältet såg ut som om en insjö skapats. Tänk att det kan bli en sådan effekt i vår natur. Han berättade att åt andra hållet,Vikbolandet alltså ser det ut som Svenska flaggan sa han, där är det gul Raps och det blå linet sida vid sida. Det tyckte han var så fint här om  dagen. Det var bra på ett annat vis också i dag, min make upptäckte att jag satt där. Jag berättade lite nytt som hade förbigått honom de andra dagarna. Man får taga det lite varsamt varje dag. Här är vår nya sjö som jag kallar för Linsjön.Var så goda och njut.

3 kommentarer:

Elsa och Helena sa...

Vilken vacker linsjö:) Jag gillar din blogg!

Kram Helena

Mamma C sa...

Så himla konstigt med dessa fält. När jag gick till gubbens jobb såg man de blåa i fälten. Men nu när vi gick hem såg dom bara gröna ut. Förmodligen slår blomman ihop sig på kvällen.
Kram.

Viola sa...

Vad roligt det ska bli att ses, jag har vikarie fredag men jobbar lö och sö, kram och ha en bra dag