söndag 22 juli 2012

Äntligen , en härlig sommardag,,,, Toppen

Herre Jösses så vackert det är  nu i naturen. Trädgårdarna jag åker förbi varje dag på min dagsresa, prunkar ju med alla sorters blommor. Hundkaxen, smörblommorna, nyponrosorna börjar se lite skabbiga ut i stället. Tänk vad nypon vi plockade förr, men nu ligger alla de bra buskarna vid de nygjorda vägarna. Med alla avgaser som sprids där har man tappat lusten. I hagarna finns ju bra
buskar kvar, men det är för dumt med Rullatorn då. Jag är glad att ungarna plockar svamp åt mig varje höst. Jag kan ju inte gärna önska nyponplock oxå. Finns ju att köpa nyponskal, de tycker jag är bra. Nyttigt är det med. I dag kom det in en vikarierande Andreas undersköterska och pratade med mig. Eftersom min man sov hade jag Tv på om Utöija och stollen Breivik. Han frågade om jag med tyckte det var bättre förr, både ock sade jag. Ja men de sköt väl då också sade han, var det ett mord på min ungdoms tid sade jag, så var det väldigt underligt. Nu finns det ju inga gränser med allt som händer, man reagerar ju inte när man läser om dem snart. Jag talade om för honom att jag reagerade så mycket på vädret, i dag läste man ju på text tv att i Peking har det inte regnat så mycket som nu på 61 år. 14,570 människor var utan bostäder, visst är allt annorlunda nu.Vi människor har nog hjälpt till att föstöra detta.
Nej vet Ni vad, nu har det blivit en novell igen, ursäkta mig för det.
Kram från Hajan

6 kommentarer:

Majberggrens's Värld sa...

Håller med, naturen/trädgårdarna är underbara nu! Inte behöver du be om ursäkt för dina inlägg....jag gillar lite längre inlägg och det tror jag många gör//M

Mamma C sa...

Nu har alla åkt hem från oss. Det blev en sen middag som vi åt och lte efterrätt på det.
Visst är det vi som ruckar och förstör här på moder jord. Kan väl inte bli annat med så mycket skit och annat som släpps ut.
Vår trädgård är så fin nu. Lite som vissnat men då tar andra blommor vid.
Puss och kram vi hör i morgon

Anonym sa...

Lite utsläpp här och lite utsläpp där.
Det kan väl inte skada
Men tro mej
Snart kan vi inte bada
Fiskarna dör och slutar andas
Men ändå en ny morgondag randas
Dagar kommer o dagar går
Och mera bekymmer vi får
Allt är nog inte vårat fel heller
Men håll med om att det är jäkligt gott med "Becerellkantareller"

Hoppas du mår bra / Sonen

Fågel Blå sa...

Åhhh så otroligt vackert!!!!
Hoppas du får en fin vecka
Kramar Kathrine

Fågel Blå sa...

Åhhh så otroligt vackert!!!!
Hoppas du får en fin vecka
Kramar Kathrine

Majberggrens's Värld sa...

TACK för dina snälla kommentarer om min blogg. Det är så roligt med positiv feed back! Jag visar heller aldrig några bilder på min familj här på bloggen....tycker kanske inte heller att det är nödvändigt. Men det är klart att ett litet kort på Sophie och mig skulle jag vilja visa...Fortsatt trevlig dag önskar jag//M