onsdag 13 juni 2012

TITTA IN I VÅR LILLA KAJUTA

Det här skulle kunna vara min gubbe och jag, mem det är bara en önskan.Tyvärr kan det inte heller bliva så, min älskade gubbe mår inte så bra just nu. Men det har vänt på sig förut, kanske vi har tur en gång till. Om man kan få önska riktigt mycket, så är det hemma hos oss på vårt älskade Mallorca. Jag vet inte hur många gånger vi varit där.Vi gjorde så att vi tog alltid ett nytt ställe eller ort varje gång.
 Så vi har bott runt hela denna underbara ö. Men vi återkom alltid till Alcudia på höst-turen.Vi har varit på 3 så kallade Grisfester men aldrig fått uppleva dessa skriveriers fasa.Vi har också haft med våra föräldrar på två sådana turer, och bara haft roligt. Det enda som min man ångrar var att han var med på en Tjurfäktning inne i Palma, jag och barnen ville inte följa med. Han gick aldrig mer på någon, det är det enda han inte kunde se tjusningen i. Men vilka fina båtturer vi var med ut på, så många fina platser. Själva Palma är ju underbar med sina gränder, stora Varuhus. Vi har köpt härlig konst där i Palma. Det är väl inte underligt att vi längtar dit igen, gubben och jag. Drömma får man väl göra i allafall. Det är det vi lever på nu.

3 kommentarer:

  1. Mallorca är fint men det var länge, länge sedan jag var där. På 60-talet bodde jag och en väninna via kontakter på Plaza Gomila ,som var poppis då, hos en spansk äldre dam. Fantastiskt var det! En dag var jag också på tjurfäktning och jag minns det som igår, en hemsk upplevelse vad gäller djuren men samtidigt väldigt otäckt att märka att man "drags med av atmosfären"....ja, många fina minnen dyker upp nu/M

    SvaraRadera
  2. Ja denna ö är verkligen en vacker pärla. Pappa och du kan ju ön utan och innan. Ni blev helt frälsta precis som vi har blivit av Canaria.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Mallorca är en underbar ö, fantastisk vacker och har så varierad natur så att det finns alltid något nytt att upptäcka.

    Jag blir riktigt ressugen när jag läser ditt inlägg, åh vad härligt det är att kunna åka iväg och få nya intryck, dofter och upplevelser..!

    Kraaaaam
    Mia

    SvaraRadera