söndag 3 juni 2012

SOL,SOL Älskade sol kom åter

God morgon, kära vänner. Så här känns det i dag både ute och inombords. Här är bara 4+, och klockan är snart 07.30. Fick besked i går om min väninnas dotter som kom hem efter Hurtigrutten resan. Det var vackra vyer för kameran, mycket god mat, trevliga besök utombords oxå. Så de tyckte ändå att de fått valuta för sina utlägg. I går var mitt besök hos min gubbe det bästa sen 3 Maj, båda våra barn och vår måg var där. Jag tror det piggade upp lite. TV mässigt var det ju Mästarnas Mästare. Hon är inte dålig våra Pillan, vilken energi. Hon var som en Jordsork, klättrade, kröp och hela tiden med en ryggsäck på ryggen som vägde 10 kg. Jag där fram mot kvällens avgörande mellan 3 st medtävlare. Såg oxå lite på Kvällen är Din, det är något som fattas i det programmet. Men hoppas De bliver glada, ibland tycker jag det är så konstiga saker de hittar på. Som Bingon i går när killen vann alla djur, det berörde inte på rätt sätt, utan blev lite töntigt i stället. Cancerfonden har jag stött i alla år, De behöver alla pengar De kan få. Jag vill inte byta med någon som råkat ut, eller har ett barn som råkat ut för detta. Jag kanske är orättvis som inte gillar programmet riktigt, förlåt mig i så fall. Nu slutar jag för ett tag, frukosten väntar.

5 kommentarer:

Fröken Grön sa...

Ja, nog är det ruskigt kallt ute för att vara juni...
Hoppas vi kan få sommarvärmen tillbaka med lite förenad tankekraft!
Ha en skön söndag!
/Anna-Karin

Monika sa...

Hahahaha! Underbara DU! Vad det är roligt att läsa dina inlägg. Jordsork var precis rätt liknelse! :o) Helt otroliga är dom våra idrottsmän och kninnor. Ikväll bänkar vi oss inför finalen! Spännande!

Samma kalla väder verkar ha slagit rot i vårt avlånga land. Hoppas vi snart får värmen åter.

Ha det gott!
Kram
Monika

Mamma C sa...

Regnade och blåste och var ett riktigt skitväder hos J och L med. Vi var inte utanför dörren en enda gång. Nu är vi hemma igen och det är skönt.
Kram på dig

Bromans Bravader sa...

Ja det är galet vilket ruskväder. Hörde att det är den kallaste Juni på 83 år!!!
Kram Jannike

Bara Sara sa...

Ja Pernilla Wiberg är ju verkligen fantastisk!! Man kan förstå att hon varit bäst i världen! Hälsning Sara