tisdag 26 juni 2012

Snälla sol vill du lysa,så vi kan börja mysa

Nu får det vara nog tänker nog de flesta, så här mycket regn har vi inte haft i Juni, sen SMHI började med sina rapporter över huvud taget. Såg på TV, familjer från Holland som hade köpt tält och andra saker, för en härlig campingsemester.Tältet skulle ungarna ha om de ville sova själva och inte i husvagnen. Det såg för bedrövligt ut. Vi är ju inte i behov av vädret längre på samma vis. Men jag tänker på alla som har sparat för att få en trevlig resa, men som bara regnar bort. Som ett brev på posten, men via mail fick vi meddelande från vår goda vän i Chile. Nu börjar det gå mot höst i Chile de hade bara 25+, oj oj så synd åt dem. Nej det är så härligt att få dessa mail, och så skönt för vår goda vän som kan njuta av härliga tider där. Men till hösten kommer han hem till gamla Sverige, för då är det ju Älgjakt och det är ett måste tydligen. I dag skall jag åka till min make, som nog väntar, jag var hemma igår för då var det hantverkare här som målade på alla balkonger, fönster och dörrar.
Jag har bakat Jordgubbs-muffins så får vi se om det passar. Det var en bra start från Liseberg trots allt regn, i kväll är det Måns tur på
Skansen. Då får vi se om han duger, det är så larvigt med dessa jämförelser på dessa program. Jag tycker om både Lotta och Måns ibland bliver jag så trött på dessa murvlar som skriver recensionerna. Just nu tittar solen in hos mig,H U R R A !!!!

3 kommentarer:

  1. Önskar dig en trevlig dag och en bra kaffestund med nybakade muffins.Sol har vi även i Gbg idag så det blir nog lite "uteliv" för mig med idag. /M

    SvaraRadera
  2. Ja nu ska jag bänka mig vid tv:n och se på Skansen med Måns. Ha en bra och skön kväll. Men lite sol som vi fått.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Nu ska det vända på torsdag...hoppas nu bara att det stämmer för en gångs skull...hoppas dagen varit bra, kram

    SvaraRadera