söndag 3 juni 2012

MÄSTARNAS MÄSTARE Njaaaaaaaa, jag vet inte

Så var det över då, jag ville så gärna att Pernilla skulle få ta hem detta. Men så är det, när jag såg åt vilket håll det lutade ville jag ha Wislander. Jag kan inte rå för jag blev så besviken, när Jörgen skallade motståndaren vid nattduellen. Larvigt men jag undrar fortfarande om inte det var på flit. Nu får jag nog mina ungar och barnbarn på halsen. Men så är det ibland för oss, man väljer omedvetet sin favorit. Skall bli spännande vilka som skall vara med nästa omgång. Såg att de var ju redan uttagna, då får man hålla tummarna för nya stjärnor. Efter Mästarnas Mästare såg jag det nya Barnmorskan i East End (1957). Där fick man verkligen följa missären hur det var på den tiden. Min pojke är född 1958, men i Sverige, jag tänkte Herre Gud sådant elände. Har de inte angivet fel årtal i texten till serien.Visserligen har man ju läst böcker och romaner om hur fattigt det skulle vara. East and West var det ju som hade det sämre men på olika sätt.West hade det bättre, men inte mycket. Nu är denna kväll över jag känner mig lite snopen, så tokig den gamla tanten blev. Glöm detta vi får önska oss bättre väder, för nu börjar man tröttna på det med. Vojne,vojne hur skall detta sluta ??

4 kommentarer:

Viola sa...

Så klart man höll på Pernilla, Norrköpingsbo som man är....ha en fin vecka, imorgon far jag till värmen i Spanien, kram

Mamma C sa...

Visst ville man att Pillan skulle vinna. Med en sådan liten miss av henne i klättringen, var det kört sedan. Njaaa, om skallen var på flit det tror jag inte. I stridens hetta kan allt hända.
Puss o Kram

Christina sa...

Tyckte också Pernilla skulle vinna! Här har vi också det svinkallt, längtar till sol och värme!/Lila-Christina

Anonym sa...

Jag höll på Gunnar Larsson han var den ända som var lite Fit.Han hade kvar sin gamla simmarkropp och så Linda förstås kroppen full av "vitaminer" ! Vilken tjej ????
Skämt o sido . "Slangen" var den som föll mig mest i smaken en liten spjuver han. Deltagare till nästa omg.Skall vi tro att "Lidas" dyker upp Salming har han varit med ? Det har han väl liksom Sörenstam ? Minnet sviktar men skit samma det står nog i dagbladet snart ...........Ha det gott / Sonen