lördag 30 juni 2012

Oh dessa växthus och min lilla oas

Hejsan, Svejsan vilken eftermiddag det blev tack vare vår dotter och barnbarn.Vi var ju och hälsade på min make i dag, det var inte så lyckat. Tyvärr kan det vara så ibland. När vi hade suttit där över 2 timmar och ingen respons, ville de skjutsa mig hem. Så jag ringde och avbeställde min skjuts vid Färdtjänst. De hade med sig en snygg pedistal som jag fått av min son på midsommarafton, men kunde ju inte ta hem den med Färdtjänst då. Den tog de med, sen åkte vi till vår fina Trädgårdsmästare på orten och fixade blommor till den. Snälla som de var hjälpte de mig upp med allt, så nu kan Ni se så fint det blev på min balkong. Det är det lilla som gör det sa flickan.
I dag hade jag kålpudding till middag, nu skall jag ta av den fina
jordgubbspajen, som jag tog receptet från en blogg i går. Man får vara kring sig och om sig då bliver allt bra. Tjingeling på Er

5 kommentarer:

  1. Hoppas din paj blev lika god som min!Det kommer att bli en favorit i sommar//M

    SvaraRadera
  2. Halloj på dig, och tack för igår. Har inte varit inne på datorn för en nu. Här kom det småbesök igår eftermiddag som blev kavr över natten. Julia och Wilmer och nu ska vi till lekparken och gunga och ha med oss picnic.
    Puss

    SvaraRadera
  3. Vad fint!
    Underbara bilder!

    Hoppas idag blev en fin dag!
    Kram
    Monika

    SvaraRadera
  4. Vilka underbara sommarbilder du visar ......det ser så mysigt ut hos dig.
    Ha de gott från Maria

    SvaraRadera
  5. SÅ himla mysigt du har på din balkong, där måtte du trivas :) kram

    SvaraRadera