söndag 10 juni 2012

Nu är det sommar,Nu är det sol,.det är koskit i hagen

Nej ni behöver inte vara rädda att jag skall skriva resten, någon måtta måste det vara på tokigheterna. Men när jag såg denna bild i
Mun och Fotmålarnas konstkalender kom den låten fram i min skalle. Denna är målad av Alexander Ivanov, med penseln i munnen, han har inga armar. Jag vet att många säger det är lurendrej med pengarna, men vad bryr jag mig jag om det, jag får en kalender och ett tiotal kort för 125:- ungefär. Man behöver ju inte leta fel på allt här världen. Jag har haft två underbara dagar, i går var min dotter här som Ni såg på bloggen i går. I dag sågs vi nere hos min man, som var ovanligt pigg i dag, det var jag och båda våra barn.
Sonen var med och handlade i Coop/Konsum, då får jag hem lite mer än när jag handlar och skall ha allt på rullatorn. Sen åt sonen och jag Fläskkotlett och underbart god Potatisgratäng. Det som blev över fick han ta hem till mitt barnbarn, som inte kunde vara med i dag. Sen fick vi en rolig stund när vi träffade ett annat barnbarn i Konsum. Han har alltid varit så snäll mot mig och klämmig med ärenden. Usch säger många, gud så mycket tatueringar han har, det spelar ingen roll, det är samma goa kille under dessa bilder, i alla fall. Nu skall jag diska och göra ordning efter middagen. 17,15 börjar fotbollen  Spanien - Italien, skall väl titta lite på det. Då skall jag festa med Kaffe och en Kolastrut. Ha det så bra vi hörs i morgon.Tjingeling

4 kommentarer:

  1. Tycker det är synd med alla fördomar i samhället! Bara för att man är tatuerad är man kriminell & har man dreadlocks är man narkoman eller backslick så betalar pappa allt. :) Ibland står det mig upp i halsen!

    Så skönt att morfar mådde bättre idag! Tack för igår, mycket trevligt.. Jo, löftet som jag hade.. Bröt det i går kväll! :) Så var det med det!

    Puss & Kram

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Här tittar vi också på fotboll. Vi brukar åka till Spanien, så vi hejar på Spanien. Slutminuter nu, såååå spännande!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Han är den finaste grabb som finns. Har även många fina tavlor på sin kropp ;)
    Nu ska vi sätta oss och se den sena matchen. Hann inte hem för att se Spanien - Italien.
    Puss och kram

    SvaraRadera
  4. Jag köper också kort från Mun-Fotmålarna och betalar mer än gärna det lilla beloppet till dessa beundransvärda människor. Har inte hört något om "problem med pengar" där...men korten i sig själva är ju värda vad de kostar. /M

    SvaraRadera