fredag 8 juni 2012

Nu är det sommar , Nu är det sol eller ?

Det måste vara på väg, det känns emellan skurarna och blåsten. Man måste ju tro för fanken att det är på gång. I går kväll var det riktigt skönt ett tag. Skulle ha skrivit på min blogg i går, men jag orkade inte. Jag hade storstädning här i går, och det går inte lika fort som förr. Sen är det där med min rygg, kotkompressioner så väldigt ont. Men jag gnäller inte, bara jag sträcker ut mig ca 20 min och vilar ryggen, lättar det. Det är sådant man lär sig leva med. När jag var klar med allt fejande och putsande satt jag på balkongen och åt min middag. Isterband och dillstuvad potatis, jag var tvungen att taga hand om både korven och potatisen.Vill inte gärna slänga något i onödan. Sen igår kväll när jag såg halv åtta hos mig, hade jag gjort en god smörgås med grillad kyckling på, mums,mums. Det kunde man inte säga om maten i denna omgång av Helge Skoog, oh så trist mat. Alla får ju sätta betyg vi får se sista i kväll. Ja nu börjar EM fotbollen, bra tycker jag. Jag blev så glad min son hade lagt in som kommentar på mitt förra inlägg, hela sången som Åby Eriksson gjorde för så många år sen, den ät fortfarande bäst. Nej nu doftar det gott kaffe, jag fuskar i dag ingen gröt, men gott pålägg på mackan har jag i allafall. Leverpastej och vit saltgurka. Det blev lite långt som vanligt,vi hörs.

4 kommentarer:

Majberggrens's Värld sa...

God morgon, och jag syftar speciellt på kaffe (utan gröt). Vet att man ska vara hälsosam men.....
Jag gillade att se ½8 hemma hos mig tidigare men har tröttnat nu. Det går ju enligt ett koncept och det blir tröttsamt i längden+ att jag tycker Skoog är för jobbig ibland, Men fotboll blir det+golf här hos oss för mannen spelar. Håller lite på Sverige trots att jag är osäker på laget./M

Marias Hörna - Njut av livet ♥ sa...

Kikat ikapp mig hos dig och dina både fina, vackra och så roliga bilder. Du verkar ha haft en riktigt bra dag. Önskar dig en fin helg nu, kram från Maria ♥

Mamma C sa...

Kanske kan få en leverpastejmacka med saltgurka på i morgon när jag kommer. Du kunde ha väntat med städningen så kunde jag tagit snabeldraken. Ska bli toppen nu när fotbollen börjar.
Kram på dig

Anonym sa...

Isterband med dillstuvad potatis.Nu blev jag riktigt sugen men det får duga med fläskkotlett inte fel det heller.Ja nu är det igång kvällsunderhållningen i 3v. framöver ..... blir spännande. Ett sent återbud inför morgondagen. Jag kommer allena i morgon. Dotera skulle iväg på nå't studentjippo.
Pang Brak nu small det .... månne är det Tor som svingar Mjölner ????
Hej då Morsan vi Ses i Mörrn !!!