onsdag 6 juni 2012

Morn,Morn Heja Sverige

God Morgon alla pigga och glada.I dag är det ju vår Nationaldag ,det tycker jag man skall fira.Letat som en bäng efter en svensk flagga.Men icke sa Nicke,vi får fira utan flagga.Det har jag inte lärt mig ännu,vi skall ha Datakurs på Lördag min dotter och jag.Jag har ju Ewans fina bilder,hon är så duktig.Jag har också meddelat henne att jag lånat dessa.I dag brydde jag mig inte om gröten,i dag ville Mamsell ha en god kopp kaffe och ostfrallor.De får man nästan kriga på Konsum för att komma åt.Sen har vi haft vår rundringning väninnorna emellan.Underbart med gamla vänner.
I går kväll ringde en, och jag hade suttit och somnat vid TVn.Jag frågade då vad skall Du se på tv i kväll,Skansen förstås sade hon,Det är ju det enda, vad konstigt sa jag då,det står det inget om i min tidning. Jo då det är på Ettan sa hon,ny vaken som jag var tänkte jag inte ett dugg.Sen ringde telefonen igen,samma flicka,glöm va jag sa nyss,det är i morgon,förlåt sa hon.Lilla gumman det kommer nog att bliva värre saker som vi missar.Lite gaggiga har vi nog blivit i allafall. I dag skall jag ner till min gubbe ett tag,han önskade sig Pepparkakor och Bananer,så det skall han få. Till kvällen köpte jag igår en nygrillad kyckling,jättegoda är de.
Jag tog faktiskt ett lår redan i går,för att trösta mig själv.Så kvällen är räddad med kyckling och ett glas öl. Ett Leve för vårt fina och underbara land,om vi jämför med andra länder skall vi inte klaga.
Tack alla bloggvänner för Era kommentarer det värmer mycket.

6 kommentarer:

Tina sa...

Jag äger ingen svensk flagga, bara en från Hongkong o Åland. Har ju anknytning dit, så det får gå!

Blågula kramar!

Mamma C sa...

Vi har vår lilla flaggvimpel som hänger på vedboden. Här har hänt mycket på dagen idag. Först en sväng till P och fikade. Sedan hem och ut en sväng med prinsessan. Fick med mig sonen på rundan. Hemma igen satt bror min här och språkade med gubben. Slängde ihop lite lunch och fika på det. Nu ska jag surfa vidare innan jag ger mig på stryktvätten.
Kramis

Anonym sa...

Slängde ihop lite lunch, sa hon (Mamma C i inlägget här )...Medans vi satt där o snackade din son o jag, så hörde vi slammret inne i köket. Lika snabbt som en "höna skiter" så stod det pizzabitar, grönsallad med fetaost, lite ost, salamikorvar av två olika sorter, melonskivor, macka med svamp som blev över igår här hemma hos oss + nygräddade minibaugetter. Kan ha glömt något av allt som serverades, du vet..man behöver inte vara i din ålder för att glömma/blanda ihop saker o ting *s*

Och P o jag hade bara planerat hur vi (P) ska klippa/beskära några av våra träd o buskar, i midsommarhelgen.

Sedan kaffe och en smothie eller liknande med glass, bär och någon kaka i, förmodligen var det ingen smothie, men något liknande iaf. Som vanligt var det riktigt, riktigt gott....

Mamma C är min Prinsessa..

/Mågen

Majberggrens's Värld sa...

Håller med dig! Sverige är ett fint och bra land som dock kan bli ännu bättre om vi alla hjälps åt! Jag ska också titta på Skansenfirandet i tv, har liksom blivit en tradition.
Tack för din peppande kommentar!/M

Norr om Köpenhamn sa...

Jag var över på den svenska sidan i förmiddags och såg ett antal hissade flaggor. Däremot glömde jag att hissa min egen lilla här hemma ;o) Vi hade nationaldag här i Danmark igår, men så värst mycket firande blev det inte!

Hoppas att du har haft en fin dag!
Kram
Ulrika

Anonym sa...

Sverige Sverige Fosterland ......
Jag firade med att plantera nya blommor i trädgården fick åka land o rike runt för att hitta lite blomster.Folk måste vara som tokiga i grönsakerna men vad gjorde det resan slutade hos PG's och så blev det lunch på Wärdshuset i Loddby det var min Nationaldag det .... Ha det / Sonen