fredag 1 juni 2012

Morn,Morn alla glada är Ni vakna ?

God morgon på Er alla,tänkte att skriva några rader nu på en gång. Jag har nyss varit nere och laddat två tvättmaskiner, jag skall inte iväg i dag,måste göra något hemma. Här regnar det, men inga stora skurar, jag tycker det är ett skönt regn, kan man säga det? Det är bra för all gröda tror jag, det sade alltid min mormor, det är ett bra regn det slår inte sönder något. Bilden jag tog till skriften i dag är ju underbar. Hänga tvätt ute går ju inte nu för tiden även om det är soligt. Tänk den doften av tvätt, när man plockade ned den från klädstrecket, och man borrade ner ansiktet i den, underbart. Ja nu rystar nog en del på huvudet, vad har det blivit med henne nu då. Det skall jag tala om, det är nostalgi.Tänkte på en annan sak när jag läste Maj Berggrens blogg, dagen växt hos henne var smörblomma.
Oj vad smörblommor och klöverblom vi har plockat. Vi hade ett
gammalt nattkärl (potta) i porslin mitt på bordet med alla blommor i. Det fanns en äng nedanför Herrgården där vi bor, hela den ängen var full med Blåklint och Prästkragar. Där fanns det Lupiner i alla färger, vi plockade massor hade alltid det i midsommarstången.
Nej kära vänner här skulle jag kunna hålla på i evigheter, men nu har jag ett jobb, måste ta hand om tvätten, får torka den i Tumlaren
det går bra med. Kram till er alla

3 kommentarer:

  1. Godmorgon själv! Tack för din snälla kommentar hos mig....skribent? Ja, dessa tankar har funnits hos mig och man vet ju aldrig.../M

    SvaraRadera
  2. När jag går och möter T efter jobbet finns det både smörblommor och lupiner i dikeskanten. Hänga tvätten ute får jag göra på en liten torkställning nu mera. För vår trädgård är lite annorlunda nu en när vi flyttande in här. Torkvindan har försvunnit och rosrabatter har kommit till.
    Nu är det snart Let´s Dance. Vem tror du vinner mamsen.
    Kramis

    SvaraRadera
  3. Upptäcker din blogg via Eva på Frösön och faller baklänges nästan! Här finns det hopp om en härlig ålderdom ,-))
    Och plötsligt flöjtade en fågel och jag öppnade fönstret och tänkte att det nog var en fågel som förirrat sig på vår altan .., men nu hör jag ju ,-)
    Härligt!

    SvaraRadera