tisdag 19 juni 2012

Midsommar kom,och kyss min kind

Nu väntar vi med bävande hjärta på den efterlängtade midsommaren. Skall den bli varm och skön, eller skall det bli som vanligt lite kyla och lite regn.Tyvärr kan man ju inget göra åt vädret
och det är en jäkla tur, eljest skulle vi vara osams om vädret med.
Men när jag tänker på alla ungdomar som skall ut i skärgården, Skall kanske ligga i tält och vara på sin första sommardans, Man drömmer ju så mycket om hur det skall vara sen bliver det bara skräp. Förhoppningarna grusas, både för stora och  små. Men det bliver fler Midsomrar och fler danser, men vem kan man trösta med de orden.I nte gick jag på det i allafall, jag var dö-ledsen och frös nästan häcken av mig. Sen plockade vi alltid blommorna som skulle ligga under kudden. Jag hade alltid min bästkompis som fick sova över hos mig. Inte f--n hade vi drömt något, vi slängde blommorna på morgonen. Jag tror min mamma har haft mycket roligt åt oss under de åren, slutet på 40 talet. Bara för att vara på den säkra sidan har jag en hel bukett,oj oj vilka drömmar det kan bli. Nej min drömprins är samma, men han sover nästan jämt. Nu slutar jag för denna gång och håller tummarna för våra blågula gossar mot Frankrike. Jag vet att det inte spelar någon roll, MEN ÄRAN , det vore mumma.

5 kommentarer:

  1. Ja, dessa midsommrar som man haft när man var liten. Jag har inte plockat några blommor och lagt under kudden. Men sovit i tält och det har regnat det har jag gjort. Ja snart visslar man igång matchen, och vi ska heja på våra blågula fast det inte gäller något.
    Kram på dig.

    SvaraRadera
  2. Du är för gullig!
    Precis så minns jag det också!
    Alla dessa drömmar, men men var vore livet utan drömmar!
    Hoppas du får en fin Midsommarhelg
    Kramar Kathrine

    SvaraRadera
  3. Drömmar måste man ju ha, jag får nog passa på att drömma om fint väder då. För hos mig ska tydligen värsta busvädret dra in på midsommaraftonen..

    Trevlig Midsommar!

    SvaraRadera
  4. Våra tummar hjälpte!! skönt att dom fick vinna, en bra match.

    Åh, jag minns också midsommarbuketterna med 7 blommor... jag drömde en gång om en mörkhårig snygging, men det hjälpte inte. Jo, efter många år så kom en snygging in i mitt liv, men han var mycket tunnhårig;))
    Hoppas Du får en skön midsommar! med sol, sill och kanske en liten nubbe.

    Tack för dina goa kommentarer!
    //lisamaja

    SvaraRadera
  5. Ja låt oss verkligen hoppas på en fin midsommarafton. Efter den här våren/försommaren kan vi behöva det!
    Kram Jannike

    SvaraRadera